تاریخ انتشار۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : 282620

​ مراجع تقلید جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند

دو تن از مراجع تقلید قم صبح امروز در جلسات درس خارج فقه و اصول خود، جنایات ارتش میانمار علیه مسلمانان مظلوم روهینگیا را به شدت محکوم کردند.
​ مراجع تقلید جنایات بوداییان علیه مسلمانان میانمار را محکوم کردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، جنایات وحشیانه و نسل کشی مسلمانان در میانمار را محکوم کرد و افزود: کشور میانمار چند میلیون مسلمان دارد اما بودایی ها تصمیم گرفتند که مسلمانان را قتل عام کنند و هر روز نمونه های تازه ای از جنایات آنان به وضع فجیع صورت می گیرد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از بی تفاوتی دنیا و جهان اسلام نسبت به این جنایات وحشیانه، اظهار داشت: آیا کشورهای اسلامی نباید فریادی بزنند؟ سازمان همکاری اسلامی که 60 کشور در آن هستند نباید جلسه ای فوق العاده تشکیل دهند و به فکر این مظلومان باشند؟
 
وی ادامه داد: شورای امنیت که اگر گردی بر دامان اسرائیل بنشیند ساکت نمی نشیند، چرا در این زمینه سکوت کرده است؟ البته از شورای امنیت انتظاری نیست اما مسلمانان باید به وظیفه خود عمل کنند.
 
این مرجع تقلید پیشنهاد کرد که وزرای خارجه کشورهای اسلامی درباره حل مشکل میانمار اجتماعی تشکیل دهند. در این صورت شورای امنیت هم برای حفظ آبروی خود شاید اقدامی انجام دهد، باید در اینگونه موارد به صورت جدی ورود کرد و فریاد کشید، باید در برابر این جانیان وحشی و بی رحم بایستند، غالب مسلمانان میانمار اهل سنت هستند و ما همان اندازه از آن ها دفاع می کنیم که اگر شیعه بودند دفاع می کردیم، این نشان می دهد که در این مسائل فرقی نمی گذاریم.
 
 آیت‌الله حسین نوری‌همدانی هم پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج که در مسجد اعظم قم برگزار شد،  با اشاره به‌ پیش‌روی بودن عید غدیر گفت: غدیر دارای عظمت بسیار بالایی است، امام راحل در چند بخش در مورد عید غدیر صحبت کرده‌اند و گفته‌اند که از نظر ظاهر و سیاست اسلامی عظمت غدیر بسیار است.
 
وی با اشاره به کشتار مسلمانان میانمار گفت: بودائیان شروع به نسل‌کشی در این کشور کرده‌اند، کشتن و سوزاندن مسلمانان یک مسئله است و فرار آن‌ها به بنگلادش مسئله دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
این مرجع تقلید تأکید کرد: مسلمانان وظیفه بسیار حساسی در قبال کشته شدن مسلمانان میانمار دارند و باید سکوت نکرده و قیام کنند.
https://taghribnews.com/vdchiiniv23n6-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی