تاریخ انتشار۱۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : 252425
آیت الله اراکی در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی اندونزی:

هیچ دینی بجز اسلام نمی تواند جهان را یکپارچه و متحد کند

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: هیچ دینی بجز اسلام و هیچ رهبری بجز حضرت محمد(ص) نمی تواند جهان را یکپارچه و متحد کند.
هیچ دینی بجز اسلام نمی تواند جهان را یکپارچه و متحد کند
به گزارش خبرنگار تقریب از جاکارتا، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب طی سخنانی در مراسم اختتامیه کنفرانس "وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده" که روز چهارشنبه در جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار شد، با بیان اینکه اسلام دین عدل، دین صلح و دین مقابله با ظلم و ستیز است، اظهار داشت: اگر ما اسلام را به خوبی بشناسیم و به ان عمل کنیم هم مسلمین متحد می شوند و هم اینکه می توانیم جامعه بشری را متحد کنیم.

وی افزود: هیچ دینی بجز اسلام و هیچ رهبری بجز حضرت محمد(ص) نمی تواند جهان را یکپارچه و متحد کند و به دلیل همین اهمیتی که دین اسلام دارد همه ستمگران و مشرکین با ان دشمنی دارند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: این کنفرانس و کنفرانس های نظیر آن بتوانند دو هدف مهم را محقق کنند اول اینکه ما مسلمانان بیشتر با اسلام آشنا شویم تا دیگر ملل را نیز با اسلام آشنا کنیم و دیگر اینکه به اسلام عمل کنیم و گام عملی اسلام نیز وحدت ماست.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: همه مذاهب اسلامی به دین واحد و رهبر واحد که رسول گرامی اسلام است، معتقدند.

وی با بیان اینکه منبع همه مذاهب اسلامی کتاب خدا و سنت است، اظهار داشت: اگر بدون تعصب به مذاهب اسلامی نگاه کنیم می بینیم که اختلاف چندانی میان مذاهب وجود ندارد.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به تدوین موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» در پژوهشگاه مطالعات تقریبی اظهار داشت: این کتاب سنت و احادیث پیامبر اکرم(ص) را که در بین همه مذاهب اسلامی مشترک است را جمع کرده است و چه در منابع شیعی و چه در منابع اهل سنت روایاتی که مشترک است و یا معانی نزدیک به هم دارند را جمع آوری شده است. این کتاب عملا اثبات می کند که مذاهب اسلامی یک ریشه و مرجع دارند.

وی به وضعیت شیعه و اهل سنت در ایران اشاره کرد و گفت: در ایران شیعه و سنی برادرانه با هم زندگی می کنند و از حقوق مساوی برخوردارند برای نمونه در مجلس خبرگان رهبری که رهبر را تعیین می کند تعدادی از علمای اهل سنت عضو هستند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در پایان ابراز امیدواری کرد: جوانان جهان اسلام همت کنند و اسلام را خوب به جهانیان معرفی کنند که اگر اسلام خوب به جهانیان معرفی شود همه مردم جهان به اسلام می پیوندند.

ایت الله اراکی در پایان از دولت اندونزی بویژه انجمن محمدیه و رئیس مجلس مشورتی خلق این کشور برای برگزاری این کنفرانس تشکر و قدردانی کرد.

وحدت و همکاری بین مسلمین یک وظیفه و ضرورت است
ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی در مراسم اختتامیه تأکید کرد: متأسفانه امروزه اسلام سراسر جهان را گرفته است بنابراین برای مقابله با این اسلام هراسی مسئله وحدت و همکاری بین مسلمین یک وظیفه و ضرورت است.

وی افزود: این کنفرانس در کشوری برگزار شد که همواره در مشکلات جهان اسلام نقش میانجی را ایفا کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با بیان اینکه دو کشور جمهوری اسلامی ایران و اندونزی تشابهات بسیار زیادی به هم دارند، اظهار داشت: هر دو کشور به اسلام صلح و اسلام رحمة للعالمین اعتقاد دارند و هر دو کشور از کشور هایی هستند که همواره حامی فلسطین بوده اند و به این مردم ستمدیده برای رهایی از اشغالگری کمک می کنند.

آقای محمدی تأکید کرد: متأسفانه جهان اسلام امروز شاهد مشکلاتی است که بهترین راه حل آن گفتگو، هم اندیشی و وحدت است.

در پایان این مراسم یک سری کامل از موسوعه «السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه» به انجمن محمدیه اندونزی و یک سری دیگر از این موسوعه به مجلس مشورتی خلق اندونزی از سوی آیت الله اراکی هدیه شد.

لازم به ذکر است، همایش "وحدت اسلامی؛ ضرورت ها و چشم انداز آینده" که روز چهارشنبه با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب و جمع کثیری از علمای اندونزی و کشور های منطقه در جاکارتا پایتخت اندونزی آغاز به کار کرده بود عصر روز چهارشنبه به کار خود پایان داد.
https://taghribnews.com/vdchiinim23nmkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی