تاریخ انتشار۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۷
کد مطلب : 232724

بيانيه پاياني نخستين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري

نخستين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري(دوره پنجم) با قرائت بيانيه اي به کار خود پايان داد.
بيانيه پاياني نخستين اجلاسيه رسمي مجلس خبرگان رهبري
متن کامل اين بيانيه که آيت الله دري نجف آبادي نماينده تهران در مجلس خبرگان آن را قرائت کرد به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
اکنون که مجلس خبرگان رهبري پنجمين دوره فعاليت خويش را مصادف با ايام ولادت حضرت بقيّة اللّه الأعظم (عج)آغاز مى­كند، ضمن شکرگزاري به پيشگاه خداوند متعال و تشكّر از ملّت هوشيار و متعهّد كشورمان که بار ديگر در صحنه انتخابات هفتم اسفند، خوش درخشيدند و با قدرشناسي از مقام معظم رهبري و حضرات آيات عظام و مراجع معظم تقليد كه با ارشادات و رهنمودهاي خويش، پيشگامى حوزه و روحانيت بصير را در حراست از نظام اسلامى، نشان دادند؛ نكاتى را متذكر مي ­شويم :

1. مجلس خبرگان رهبري از دولت و تمامي منتخبان مردم در مجلس شوراي اسلامي مي­خواهد؛ با توکل بر خداي سبحان و سخت کوشي مضاعف، در راستاي خدمت رساني به مردم عمل نمايند و با ايجاد فضاي اتحاد و همبستگي و تعاون ميان قواي سه گانه نظام و تمسک به آيه شريفه «فَاسْتَبِقواْ الْخَيْرَاتِ» در سال «اقتصاد مقاومتي؛ اقدام و عمل» براي به حرکت درآمدن چرخ­هاي اقتصادي، کاهش تورم و رفع رکود، مبارزه با مفاسد اداري، اقتصادي و قاچاق، در راستاي حل مشکلات مردم و کشور و توجه ويژه به مناطق محروم و بهبود اوضاع اقتصادي و فرهنگي بکوشند و با جهادي کبير از تبعيت دشمن در عرصه­هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و هنري بپرهيزند.

2. روز سوم خرداد، سالروز آزادي خرمشهر، يادآور رشادت­ها و ريخته شدن خون قهرماناني است که کشور و انقلاب مديون آن­هاست. مجلس خبرگان رهبري ضمن گرامي­داشت ياد و خاطره شهيدان هشت سال دفاع مقدس و شهداي گرانقدر مدافع حَرَم و تجليل از جانبازان و ايثارگران؛ بر حفظ آرمان­هاي شهدا و دستاوردهاي مادي و معنوي دوران دفاع مقدس تأکيد مي­کند.

3. حج امسال ايرانيان، دستخوش رفتارهاي خصمانه رژيم دست نشانده سعودي شد. اين رژيم جنايتکار با بهانه­هاي واهي به جاي فراهم آوردن مقدمات انجام يک فريضه الهي براي مسلمانان، مشغول نسل کشي در يمن و حمايت مالي و تسليحاتي از گروه­هاي تکفيري و تروريستي است. مجلس خبرگان رهبري، ضمن محکوم نمودن اقدامات تفرقه افکنانه دولت سعودي، از مسؤولان مربوطه به ويژه وزارت امور خارجه و سازمان حج و زيارت مي­خواهد از طرق لازم براي پذيرش کامل عواقب فاجعه منا توسط عربستان و مقابله با تبليغات مزوّرانه رژيم آل سعود که با بهانه جويي­ها و قرار دادن شرايط تحقيرآميز و برخلاف عزّت و کرامت امت اسلامي ايران، «سد عن سبيل الله» کرده را پي­گيري نمايند.

4. نسل‌كشي آشكار و اقدامات تروريستي در منطقه آسياي غربي اعم از سوريه، عراق، يمن، بحرين، لبنان و فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي، آل سعود و گروه­هاي تکفيري و تروريستي نظير القاعده، داعش و امثال آن­ها در سايه سکوت رسانه­اي مدّعيان حقوق بشر و مجامع بين­المللي، بخصوص سازمان ملل و حمايت مالي، تسليحاتي و سياسي دولت­هاي غربي به ويژه آمريکاي جنايتکار و برخي دست نشانده­هاي عرب آن در منطقه، هم­چنان ادامه دارد اين در حالي است که جبهه مقاومت و نيروهاي حزب الله لبنان که بيشترين نقش را در مقابله با تروريست و حمايت از مردم سوريه و لبنان در مقابل جنايات آنان داشته­اند؛ به تروريست بودن متهم مي­شوند؛ مجلس خبرگان رهبري، ضمن محکوم کردن اين رفتارها، بر حمايت خود از حرکت مقاومت اسلامي و دفاع از حقوق انسانى ملت­هاي مسلمان و ايجاد وحدت اسلامي در اين کشورها، تأکيد مي­نمايد.

5. توافق هسته­اي و برجام، با گذشت ماه­ها و عمل کردن جمهوري اسلامي به تعهداتش؛ هم­چنان با بدعهدي طرف­هاي غربي به ويژه آمريکا پيشرفت مطلوبي نداشته است. رفتارهاي خصمانه مسئولان آمريکايي در قبال عمل ايران به تعهدات خود در برجام، مي­تواند به روح توافق که مهم­ترين بخش آن رفع تمام تحريم­هاست؛ لطمه وارد کند، خواست نمايندگان ملت در مجلس خبرگان رهبري از مسؤولان اين است که به شکلي عزتمندانه و با در نظر گرفتن شرايط 9 گانه رهبري، پاسخي کوبنده به موارد نقض برجام داده و هم­چنان با اقتدار پي­گير اجراي تعهدات 1+5 باشند و اجازه ندهند طرف­هاي مذاکره کننده غربي، علي الخصوص آمريکا، با نيرنگ و فريب به اهداف شوم خود نائل آيند و از طرح برجام 2و3 که توانمنديهاي ملت بزرگ ايران را در خطر طمع بيگانگان قرار مي­دهد؛ بايد پرهيز کرد.

6. يکي از دغدغه هاي مقام معظم رهبري، انقلابي بودن و انقلابي ماندن حوزه است. معظم له با اعتقاد به اين­که اگر نظام اسلامي بخواهد هم­چنان «اسلامي و انقلابي» بماند بايد حوزه‌ علميه، «انقلابي» باشد و الا نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. مجلس خبرگان رهبري نيز با اذعان به جايگاه تأثيرگذار حوزه در پيروزي انقلاب اسلامي و استمرار آن، از مسؤولان حوزه علميه مي­خواهد با برنامه­ريزي منظم و تشکيل گروه‌هاي فکري براي دستيابي به راه‌هاي صحيح پرورش طلاب انقلابي و ترويج تفکرات اسلام انقلابي، نقش مؤثر خود را ايفاء کنند. 

7. جدّيت مردم و مسئولان در احياء و گسترش امر به معروف و نهي از منکر و مبارزه همه جانبه با تمامي مظاهر فساد و تهاجم فرهنگي را خواهانيم و در آستانه تابستان و تعطيلي مدارس و مراکز آموزشي از مسؤولان به ويژه دست اندرکاران امور فرهنگي کشور بخصوص وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد و رسانه ملّي مي­خواهيم تا ضمن سامان دادن و مديريت مناسب فضاي مجازي، با برنامه­ريزي مناسب کمّي و کيفي به ويژه در ايام پر خير و برکت ماه مبارک رمضان، ايام فراغت دانش آموزان و دانشجويان را با برنامه­هاي مناسب فرهنگي، اجتماعي و ديني جذاب، همراه با تعميق هويت ايراني ـ اسلامي و ارزش­هاي انقلابي غني نمايند و زمينه­هاي سوء استفاده دشمنان و معاندان را سدّ نمايند.

8. با توجه به در پيش بودن ايام ارتحال حضرت امام(ره) و سالگرد قيام 15 خرداد 42 ياد و خاطره بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي و شهداي راه حق را گرامي داشته، ضمن اذعان به پاسداشت مقام اين عزيزان، بر پيروي از مکتب امام و خط رهبري و تبعيت از ولايت فقيه تأکيد مي­نماييم و از همگان به ويژه مسئولان دولتي مي­خواهيم ضمن پرهيز از بيان مطالبي که دو صدايي را در جامعه القاء مي­کند و موجب تشويش اذهان و سوء استفاده دشمن باشد؛ با حرکت در مسير ولايت و آرمانهاي بلند امام امت و شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي، از اين دستاورد عظيم و نعمت منحصر به فرد الهي محافظت نمايند.
در پايان اولين اجلاسيه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري، ضمن بيعت با رهبر معظم انقلاب و تأکيد بر اجراي منويات معظم له که در پيام به اين مجلس آمده بود و تجديد پيمان با آرمان­هاي حضرت امام خميني(قدس سره الشريف)، با تأکيد بر ضرورت انقلابي ماندن، انقلابي فکرکردن و انقلابي عمل کردن مجلس خبرگان، از زحمات اعضاي سابق اين مجلس به ويژه رؤساي فقيد آن قدرداني نموده و از خداوند متعال براي مقام معظم رهبري و ملت شريف ايران اسلامي، سلامتي و توفيق روزافزون مسئلت داريم.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته
مجلس خبرگان رهبري
5/3/1395
https://taghribnews.com/vdchiinik23nxqd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی