تاریخ انتشار۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 262226
کمیسر حقوق بشر:

آنچه بر سر مسلمانان روهینگیا می‌آید در حد جنایت جنگی است

"زید بن رعد الحسین" کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد، در گزارش سالانه خود، عملیات علیه اقلیت روهینگیا در میانمار و همچنین جلوگیری از تلاش دفتر کمیسر حقوق بشر برای پیگیری این موضوع را محکوم کرد.
آنچه بر سر مسلمانان روهینگیا می‌آید در حد جنایت جنگی است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،رعد الحسین اظهار داشت: مدارک موثقی از سیاست سرکوب اقلیت روهینگیا در میانمار و مصائبی که بر سر این قوم می‌آید، در اختیار داریم.

در گزارش سالانه زید بن رعد الحسین، که در نشست شورای حقوق بشر در ژنو قرائت شد، آمده است: آنچه بر سر روهینگیا در میانمار می‌آید در حد جنایات جنگی و نیازمند انجام تحقیق بین‌المللی است.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این گزارش، از تونس به دلیل تصویب قوانین جهت مقابله با تبعیض و خشونت علیه زنان تشکر کرد.

در گزارش زید بن رعد الحسین بر ایمان به تساوی حقوق مردان و زنان به عنوان اعتقادی منطبق با مقدمه منشور ملل متحد، از جسارت و قدرت جنبش‌های زنان برای تحقق مساوات و استیفای حقوقشان تمجید و در عین حال به این نکته اشاره شد که در این مسیر همچنان چالش هایی وجود دارد.

وی همچنین اظهار داشت: اقداماتی که با هدف ایجاد رعب و وحشت در دل کارکنان دفترهای حقوق بشری در مناطق مختلف جهان انجام می‌شود، محکوم است.

زید بن رعد الحسین همچنین در گزارش سالانه خود، اظهار داشت: تصمیم اتحادیه اروپا برای ایجاد اردوگاه‌های آوارگان در کشورهای شمال آفریقا، نگران‌کننده است.

وی در ادامه اعلام کرد: با توجه به اینکه همچنان نمی توانیم وارد منطقه جنوب شرق ترکیه شویم، اوضاع این منطقه برای ما نگران کننده است.
 
https://taghribnews.com/vdchiini-23n-id.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی