>> امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 248321

امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه

یادداشت تفاهم همکاری میان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و شورای مفتیان روسیه ظهر روز چهارشنبه در مسکو به امضا رسید.
امضای یادداشت تفاهم میان مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، ظهر روز چهارشنبه طی مراسمی و با حضور آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب و "دمیر محی الدینوف" معاون شورای مفتیان روسیه یادداشت تفاهمی میان مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه در مسکو به امضا رسید.
 
چارچوب این یادداشت تفاهم، برنامه ریزی و تلاش برای حل اختلاف ها و مشکلات فرق و مذاهب اسلامی، گسترش همگرایی و وحدت با هدف جلوگیری از رشد افراط گرایی و خشونت مذهبی در جهان اسلام اعلام شده است.

انجام پژوهش های دینی، تدوین و انتشار کتاب در این حوزه و همچنین همکاری های آموزشی بر پایه وحدت دنیای اسلام از دیگر محورهای مورد توافق در تفاهمنامه است.

آیت الله محسن اراکی بعد از امضای این یادداشت تفاهم طی سخنانی با اشاره به برخی از مطالب تفاهم نامه میان مجمع جهانی تقریب و شورای مفتیان روسیه، اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه امیدواریم که روابط و همکاری بین این دو سازمان بیشتر شود تا در راه رسیدن به اهداف مشترک بیشتر قدم برداریم.
 
وی با اشاره به تدوین دائرة المعارف "السنة النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه" توسط پژوهشگاه مطالعات تقریبی، اظهار داشت: این کتاب می تواند مرجع همه مذاهب اسلامی برای آشنایی با سنت نبوی باشد. وی یک نسخه از این کتاب را تقدیم راویل عین الدین رئیس شورای مفتیان روسیه کرد.
 
"دمیر محی الدینوف" معاون شورای مفتیان روسیه نیز طی سخنانی اظهار داشت: ما سالهاست که روبط بسیار صمیمانه ای با مجمع جهانی تقریب داریم و همواره شما را برادر و نزدیک خود می دانیم و به همین خاطر با امضای این یادداشت تفاهم یک دوستی دیرینه آغاز می شود.
 
وی تأکید کرد: از مجمع جهانی تقریب و آیت الله اراکی برای تلاش هایشان برای اشاعه صلح و آرامش در تمام جهان بسیار سپاسگزاریم.
 
 
https://taghribnews.com/vdchi6niz23nkxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی