تاریخ انتشار۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 248420
​رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز:

داعش و گروه‌ های تکفیری هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند/داعش دشمن اصلی مسلمانان محسوب می ‌شود

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سقز گفت: علما و روحانیون بزرگ اهل سنت بارها اقدامات داعش و گروه ‌های تکفیری را محکوم کرده ‌اند و داعش را از هرگونه ارتباط با اهل سنت مبرا دانسته‌ اند.
داعش و گروه‌ های تکفیری هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند/داعش دشمن اصلی مسلمانان محسوب می ‌شود
به گزارش خبرنگار تقریب از سنندج، ماموستا عابد نقیبی پنج شنبه شب در نشست تخصصی علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان با رئیس مرکز تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سنندج اظهار کرد: امروز متاسفانه سداعشی ‌ها که در برابر آموزه‌ های اسلامی و سیره رسول الله(ص) قد علم کرده ‌اند خود را منتسب به اهل سنت معرفی می‌کنند اما ما روحانیون اهل سنت شافعی مذهب کردستان هرگونه ارتباط داعش با اهل سنت را محکوم و رد می ‌کنیم.

وی افزود: علما و بزرگان اهل سنت در نقاط مختلف دنیا هم در رسانه‌ های مختلف بارها اعلام کرده ‌اند که داعش و گروه‌ های تکفیری هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند و دشمن اصلی مسلمانان محسوب می ‌شوند.

 رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز خاطرنشان کرد: اگر داعش و گروه‌ های تکفیری ادعای اهل سنت بودن می‌ کنند چرا بسیاری از افرادی که آن‌ ها به خاک و خون کشیده‌ اند اهل سنت هستند و چرا آن‌ها تاکنون علیه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی وارد جنگ نشده ‌اند.

ماموستا نقیبی افزود: این مهم نشان از یک واقعیت تلخ دارد و این واقعیت نیز جز مزدوری داعش و گروه‌ های تکفیری برای صهیونیسم و استکبار جهانی چیز دیگری نیست.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: داعش و گروه‌ های تکفیری دشمن اهل سنت هستند و در مقاطع مختلف نیز اقدام به ترور روحانیون و علمای بزرگ اهل سنت نموده ‌اند که از جمله این بزرگواران می ‌توان به شیخ رمضان ‌البوطی در سوریه، ماموستا برهان عالی و ماموستا محمد شیخ ‌الاسلام از روحانیون والامقام کردستان اشاره کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز خاطرنشان کرد: امروز اهل سنت ایران افتخار می ‌کند که رهبر و پرچمدار کشورشان آیت‌الله خامنه ‌ای(مدظله‌ العالی) است که در جهان اسلام به عنوان محور وحدت و خار چشم دشمنان اسلام به ایشان می‌ نگرند.

کردستان نماد عینی تقریب مذاهب اسلامی
معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: باید فعالیت‌ تشکل ‌های تبلیغی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی در کردستان گسترش یابد.

حجت ‌الاسلام مهدی فرزی اظهار کرد: کردستان نماد عینی وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در ایران است.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: با توجه به شرایط کنونی جهان اسلام و توطئه‌ های گسترده دشمنان باید تشکل‌ های تبلیغی در حوزه تقریب مذاهب اسلامی با محوریت روحانیون استان فعالیت گسترده ‌تری داشته باشند.

وی افزود: این ویژگی ‌های فرهنگی و اعتقادی در کردستان و زندگی همراه با آرامش و امنیت پیروان مذاهب اسلامی در کنار همدیگر الگویی عینی برای همه مسلمانان جهان است.

حجت ‌الاسلام فرزی افزود: کسب آمادگی ‌های لازم در حوزه‌های مختلف برای مقابله با توطئه ‌های دشمنان از جمله اموری است که جامعه روحانیت به عنوان هدایت ‌گران افکار و اندیشه ‌های جامعه باید خود را به آن مسلح کنند.

وی به بخشی از مطالبات جامعه روحانیت استان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم که مرکز تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ما را در تشکیل گروه ‌های تبلیغی، تهیه متون تبلیغی مبتنی بر تقریب بین مذاهب اسلامی، تشکیل گروه ‌های قرآن محور، حمایت از پژوهش ‌های تقریبی یاری کند.

فرزی اظهار داشت: فراهم‌ کردن زمینه‌ های لازم برای ایجاد فضای حضور نخبگان اهل تسنن و اهل تشیع کردستان در دانشگاه باقرالعلوم، حمایت از برگزاری دوره‌ های کوتاه مدت و آموزش از راه دور برای روحانیون اهل سنت و اهل تشیع از دیگر انتظاراتی است که امیدواریم این نشست زمینه ‌ساز تحقق آن باشد.
https://taghribnews.com/vdchi6niv23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی