تاریخ انتشار۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : 218225
بشار جعفری تأکید کرد:

تلاش مخالفان حل بحران سوریه برای عقیم کردن تلاش های دیپلماتیک

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از تلاش مستمر مخالفان حل بحران سوریه برای عقیم کردن تلاش های دیپلماتیک در آستانه برگزاری دور بعدی گفتگوها خبر داد.
تلاش مخالفان حل بحران سوریه برای عقیم کردن تلاش های دیپلماتیک
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "بشار جعفری" نماینده دائم سوریه درسازمان ملل، با اشاره به تاخیر ارسال کمک های انسانی به شهر مضایا در سوریه گفت: مسئولین دولت سوریه با تلاش برای حفظ امنیت امدادگران و تسهیل روند کمک رسانی طبعا اجازه نخواهند داد کمک هایی که قرار است به مردم سوریه برسد، به دست تروریست ها بیفتد.
 
وی بر عزم دولت سوریه در همکاری با سازمان ملل و سایر نهادهای بین المللی برای رساندن کمک های انسان دوستانه به مردم کشورش و ایجاد تسهیلات در این زمینه تاکید کرد.
 
بشار جعفری افزود: برخی از اعضای شورای امنیت آگاهانه و هدفمندانه علل و ریشه های اصلی رنج تحمیل شده بر مردم سوریه را نادیده می گیرند و چشم خود را بر جنایاتی که گروه های تروریستی از جمله داعش، جبهه النصره، احرار الشام و جیش الاسلام دراین کشور می کنند می بندند و از هر فرصتی برای متهم کردن دولت سوریه به کوتاهی در مورد مردم استفاده می کنند.
 
جعفری در پاسخ به اتهامات برخی رسانه های خارجی مبنی بر جلوگیری دولت سوریه از ورود کمک های انسانی به شهرهای تحت محاصره از جمله مضایا، کفریه و فواه گفت: همه مدارک موجود است که ما همانطور که در اکتبر سال گذشته با ورود کاروان های کمکی به چند شهر از جمله مضایا موافقت کرده بودیم، هشتم ژانویه امسال رسما موافقت خودمان را با آغاز عملیات کمک رسانی درشهرهای مضایا ، کفریه و فواه اعلام کردیم اما در جریان پیگیری این مسئله مسئولین سازمان ملل به ما اعلام کردند که ارسال کمک ها به دلائل لجستیکی به تاخیر افتاده است.
 
وی افزود: تروریستهای مسلح تاکنون بارها محموله های کمکی دولت سوریه و نهادهای بین المللی به شهرهای تحت محاصره از سوی تروریست های مسلح در این شهرها غارت شده است و به همین دلیل دولت سوریه حفاظت از این کاروان ها و جلوگیری از دسترسی تروریست ها به این محموله ها را یکی از اولویت های مهم خود می داند.
 
به گفته بشار جعفری، نکته دیگری که برخی رسانه ها به دلائل روشنی از بازتاب آن پرهیز می کنند این است که دولت ترکیه تاکنون درموارد بسیاری موجب اختلال و تاخیر در ارسال کمک های انسان دوستانه از مرزهای این کشور به مردم سوریه شده است.
 
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل درباره هدف برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در مورد سوریه در روز دوشنبه نیز گفت: نکته قابل توجه این است که تاکنون هربار قدم مثبتی درجهت حل بحران سوریه از طریق دیپلماسی برداشته شده است، برای مخدوش کردن چهره دولت واختلال در روند تلاش های دیپلماتیک، صحنه سازی های مشخصی صورت گرفته و تقریبا بلافاصله پس از چنین صحنه سازی هایی شورای امنیت سازمان ملل درمورد سوریه نشست اصطراری برگزار کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از قدرتهای منطقه و جهان که آشکارا از نتایج بدست آمده در مذاکرات اکتبر و بیانیه وین ناراضی هستند در دو ماه گذشته از هیچ تلاشی برای اختلال درتلاش های دیپلماتیک رویگردان نبوده اند و با نزدیک شدن موعد گفتگوهای بعدی طبعا بر این تلاش ها خواهند افزود تا شاید بتوانند این گفتگوها را عقیم سازند.
https://taghribnews.com/vdchi6nim23nzid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی