تاریخ انتشار۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 176321
آیت الله مکارم شیرازی:

تکفیری ها صدمات زیادی به جهان اسلام وارد کرده اند

اجماع جهانی علیه تکفیر باید ادامه پیدا کند و روز به روز قوی تر شود تا عده ای گرفتار تبلیغ دشمن نشوند و از راه مستقیم اسلام خارج نگردند.
تکفیری ها صدمات زیادی به جهان اسلام وارد کرده اند
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) به نقل از حوزه نيوز، این مرجع تقلید امروز در دیدار گروه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که تکفیری ها صدمات زیادی به جهان اسلام وارد کرده اند، به اتهامات غربی ها علیه ایران اسلامی اشاره کردو اظهارداشت: غربی ها خواستند با تهمت زدن به ایران و با حمایت از تروریست، اقتدار ایران را در منطقه بشکنند؛ ولی کنگره ضد تکفیر در قم تو دهنی بزرگی به ایادی استکبار جهانی بود.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که تکفیری ها اسلام را نشناخته اند، زیرا قائل به بدعت هستند و معنای بدعت را هم نفهمیدند خاطرنشان ساخت: نفهمیدن معنای بدعت، شرک و توسل، از سوی تکفیری ها، موجب قتل و غارت در جامعه اسلامی شده است.

این مرجع تقلید با بیان این که بدعت به معنای نو آوری عرفی نیست، بلکه به معنای این است که هرچیز را که مخالف دین است را وارد اسلام کنند گفت: نفهمیدن معانی کلماتی مانند توسل، بدعت و شرک موجب شده تا تکفیری ها هرکسی که مخالف با آنان است را متهم به کفر کنند و در نتیجه مال و ناموس مردم راحلال اعلام نمایند.

وی ابراز داشت: اگر تکفیری ها در کنار علمای دین و حوزه ه ها قراربگیرند و اسلام به معنای واقعی را بیاموزند، جامعه اسلامی از این همه جنایت نجات پیدا خواهد کرد.

این مرجع تقلید با بیان این که باید در مسیر عقیده تکفیری ها مطالعه کرد و معانی شرک و توسل و زیارت را به خوبی شناخت افزود: این عناصر مجموعه ای بوده است که تکفیری ها در معانی آنها دچار اشکال شده و به بی راه رفته اند.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که کنگره ضد تکفیر در قم یک اجماع جهانی در جهان اسلام علیه تکفیری ها ایجاد کرده است خاطرنشان کرد : این اجماع موجب پیشرفت های رزمندگان در سوریه و عراق شده و امیدواری آنها را به پیروزی چند برابر کرده است.

وي افزود: این اجماع جهانی علیه تکفیر باید ادامه پیدا کند و روز به روز قوی تر شود تا عده ای گرفتار تبلیغ دشمن نشوند و از راه مستقیم اسلام خارج نگردند.
https://taghribnews.com/vdchi-nzz23nqxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی