تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : 181082

واكنش حماس به حكم دادگاه مصری

حماس حكم دادگاه مصر در قرار دادن گردان های القسام شاخه نظامی جنبش حماس را در فهرست سازمان های تروریستی، محكوم كرد.
واكنش حماس به حكم دادگاه مصری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "موسی ابو مرزوق" معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: تاریخ ایستادگی مصر در کنار جنبش های آزادیبخش ملی در جهان عرب ،آفریقا وبه ویژه فلسطین را ثبت کرده و حکم دادگاه مصر درباره گردان های القسام ، کودتا علیه تاریخ و حقوق فلسطین و اخلاق مصر و اصولی است که ما آن را می شناسیم.

وی افزود: این اولین بار است که دادگاه امور فوری قاهره گردان های القسام را سازمان تروریستی به حساب می آورد و اولین باری است که در تاریخ عربی واسلامی و بیشتر کشورهای جهان به استثنای رژیم صهیونیستی، مقاومت فلسطین محکوم می شود.

ابو مرزوق گفت: تاریخ گردان های القسام و دیگر گروههای مقاومت فلسطین مملو از صفحات درخشان در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و اجبار نظامیان آن به عقب نشینی از نوار غزه وشکست آنها در سه جنگی است که رژیم صهیونیستی سعی در تسلط بر نوار غزه داشته و این چنین گردان های القسام بر دشمن صهیونیستی پیروز شدند.

گفتنی است که دادگاه رسیدگی به پرونده های فوری مصر با صدور حکمی نام گردان های قسام را در فهرست سازمان های "تروریستی" قرارداده و مدعی دست داشتن این گردان ها در حملات اخیر علیه مراکز امنیتی و نظامی ارتش و پلیس مصر در منطقه سیناء شده است  .
https://taghribnews.com/vdch6znzi23n6vd.tft2.html
مرجع : فلسطين اليوم
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی