تاریخ انتشار۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 271389

​همراهی رژیم صهیونیستی با عربستان در کاهش ارسال برق به غزه

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کاهش ارسال برق به غزه با تحریم قطر از سوی عربستان ارتباط دارد.
​همراهی رژیم صهیونیستی با عربستان در کاهش ارسال برق به غزه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شبکه خبری المیادین امروز (سه شنبه) گزارش داد: تیم وزارتی رژیم صهیونیستی در امور امنیتی، با کاهش ارسال برق به نوار غزه به میزان 40 درصد موافقت کرد.
 
این اقدام به منظور تحت فشار قرار دادن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که بر نوار غزه حاکمیت دارد، صورت گرفته است.
 
روزنامه صهیونیستی هاآرتص در همین رابطه نوشت: مقامات بلند پایه اسرائیل (رژیم صهیونیستی) از جمله «گادی ایزنکوت» رئیس ستاد ارتش، «هرتزی هلفی» رئیس بخش اطلاعات نظامی و «یوآب مردخای» هماهنگ کننده اقدامات کابینه (رژیم صهیونیستی) درباره افزایش بحران در اوضاع معیشتی فلسطینیان در نوار غزه گفت و گو کردند.
 
ارتش رژیم صهیونیستی معتقد است که یکی از آسیب های کاهش ارسال برق به غزه، افزایش بحران در این منطقه است، ولی در عین حال توصیه کرده که نباید فشارها بر حماس کاهش یابد چرا که این سیاست ها با مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نباید در تضاد باشد.
 
تشکیلات خودگردان فلسطین اخیراً به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که هزینه ای را که برای تأمین برق نوار غزه می پرداخته به میزان 40 درصد کاهش می دهد.
 
در این گزارش یادآوری شده که رژیم صهیونیستی به میزان 120 مگاوات برق نوار غزه را تامین می کند و این درحالی است که این منطقه به 200 مگاوات برق نیاز دارد.
 
از سوی دیگر شرکت برق غزه نیز اعلام کرد که طرف مصری عصر روز گذشته (دوشنبه) به این شرکت اعلام کرده که به زودی خطوط تغذیه کننده شبکه برق نوار غزه را قطع خواهد کرد.
 
شرکت برق باریکه غزه خاطر نشان کرد که شرکت برق مصر هنوز زمان اجرای این تصمیم را اعلام نکرده است.
 
مصر 30 مگاوات برق مورد نیاز شبکه برق نوار غزه را تامین می کند.
 
 این تصمیم قاهره یک روز پس از اعلام تصمیم تل آویو مبنی بر کاهش 35 درصدی میزان برق انتقالی به باریکه غزه بر اساس تصمیم کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم و در پاسخ به درخواست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ شده است.
 
کاهش ارسال برق به غزه از سوی رژیم صهیونیستی در حالی انجام می شود که فصل گرما و ماه رمضان در این منطقه آغاز شده و بر مشکلات زیاد مردم مظلوم فلسطین در غزه که چند سال است در محاصره همه جانبه و تحریم رژیم صهیونیستی قرار دارند، افزوده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdch6zniw23nqxd.tft2.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی