تاریخ انتشار۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۸:۰۰
کد مطلب : 173685

ايران به عنوان قطب اصلی وحدت در منطقه، مسئولیت بزرگی برای مقابله با جریان تکفیری بر عهده دارد

رئیس جمعيت الإبداع لبنان اعلام کرد: ایران، همیشه برای توحید بین ادیان مختلف در تلاش بوده و توانسته است در این زمینه موفقیتهای خوبی به دست آورد.
ايران به عنوان قطب اصلی وحدت در منطقه، مسئولیت بزرگی برای مقابله با جریان تکفیری بر عهده دارد
"علي عباس" شاعر و رئیس جمعيت الإبداع لبنان، در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها با حضور در غرفه خبرگزاری تقریب و در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری در پاسخ به سؤالی در مورد چگونگی هماهنگی بین ادیان مختلف در لبنان تصریح کرد: لبنان کشور آزادی و کشور تنوع مذاهب و فرهنگهای مختلف است و مسلمانان لبنان در تلاش برای تقریب بین مذهبهای مختلف اسلامی و از بین بردن تفاوتهای اجتماعی و دینی مختلف در این کشور هستند.

عباس افزود: وجود مقاومت و انقلاب لبنان که نشأت گرفته از تفکر وحدتی در بین مسلمانان و دیگر ادیان است، به تقویت تقریب بین مذاهب و ادیان مختلف در لبنان و حضور فرهنگ وحدت در این کشور کمک کرده است.

وی در ادامه و در پاسخ به این سؤال که ایران اسلامی چگونه می تواند فعالیتهای تقریبی خود را بهبود بخشد؟ گفت: ایران از زمان رهبری امام خمینی به ایجاد مجموعه ای از مؤسسات و مناسبتهایی که به افزایش فعالیتهای تقریبی و وحدت بین مسلمین و ادیان مختلف در این کشور کمک می کند، اقدام کرده است؛ از جمله آنها هفته وحدت اسلامی و مجمع تقریب است که نشأت گرفته از تفکر امام خمینی(ره) است و با تلاشهای آیت الله خامنه ای ادامه پیدا کرده است.

این شاعر لبنانی تأکید کرد: ایران دائما در تلاش برای تقویت عناصر وحدت است، چرا که وحدت
و تقریب بین مذاهب، حضور ملی و قوی این کشور در مقابله با تفکر تکفیری امروز را تقویت می کند.

وی خاطر نشان ساخت: ایران به عنوان قطب اصلی تفکر وحدت در منطقه در مقابله با قطب دیگری که در پی عملیات تروریستی بر ضد مسلمانان و غیر مسلمانان در عراق و سوریه و دیگر مناطق اسلامی عمل می کند، مسئولیت بزرگی بر عهده دارد.

علی عباس در پایان تأکید کرد: ایران همیشه برای همبستگی بین ادیان مختلف در تلاش بوده و توانسته است در این زمینه موفقیتهای خوبی به دست آورد.
https://taghribnews.com/vdch6xnzm23nq-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی