تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب : 297480
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(100)

مسلمان باید به سمت ایجاد وحدت بین یکدیگر قدم بردارند

مسلمان هرچقدر هم که اختلاف داشته باشیم باید به سمت ایجاد وحدت بین یکدیگر قدم برداریم،چرا که دشمنان اسلام از اختلاف در بین مسلمانان خرسند خواهند شد.
مسلمان باید به سمت ایجاد وحدت بین یکدیگر قدم بردارند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،شیخ موسی سالم الهادی مفتی دارالسلام درسی ویکمین کنفرانس وحدت ضمن ابلاغ سلام مفتی اعظم تانزانیا به شرکت کنندگان این کنفرانس طی سخنانی گفت :براساس فرموده خداوند در قرآن سه نوع وحدت وجود دارد  که اولین آنها وحدت میان انسانها است و وحدت امانتی از سوی خدا برای انسانهاست و باید به آن ایمان داشته باشیم چرا که وحدت همه را در کنف خود قرار می دهد.
 
وی ادامه داد:وحدت دیگر،وحدت میان امت های اسلامی است که خداوند در قرآن در این مورد هم می فرماید وحدت امت اسلامی بسیار مهم است و ما به عنوان مسلمان هرچقدر هم که اختلاف داشته باشیم باید به سمت ایجاد وحدت بین یکدیگر قدم برداریم،چرا که دشمنان اسلام از اختلاف در بین مسلمانان خرسند خواهند شد.
 
مفتی دارالسلام با اشاره به فرموده امام خمینی مبنی بر اینکه کلمه وحدت اشاره به وحدت اسلامی دارد نه شیعه وسنی اظهار کرد:فرقی میان شیعیان و اهل تسنن نیست و تنها تفاوتهای عقلی و شرعی بین آنها وجود دارد که دامن زدن به آنها می تواند باعث شر شود.
 
شیخ موسی سالم الهادی در پایان با برشمردن وحدت میان ادیان توحیدی و الهی به عنوان سومین نوع از وحدت گفت: همه انبیا ادیان الهی یکی بوده است لذا در این زمینه باید به به دستورات دینی و بزرگان دین تمسک بجوییم تا در این زمینه به وحدت وتعالی برسیم.
 
 
 

 
https://taghribnews.com/vdch6qniv23nwkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی