تاریخ انتشار۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : 188887
با تلاش فعالان حقوق بشر بحرین؛

معیارهای حقوق بشر در دستورکار مسابقات اتومبیل رانی بحرین قرارگرفت

تنا-لندن
فعالان سیاسی و گروههای مخالف رژیم بحرین می گویند حکومت آل خلیفه از فرصت برگزاری این مسابقات مهم جهانی که این هفته در بحرین برگزار خواهد شد سوء استفاده می کند و تلاش خواهدکرد تا درطول برگزاری این مسابقات چهره دروغینی از خود نزدافکارعمومی دنیا به نمایش بگذارد.
معیارهای حقوق بشر در دستورکار مسابقات اتومبیل رانی بحرین قرارگرفت
یک سازمان فعال در امور حقوق بشر و دموکراسی برای بحرین برگزارکنندگان مسابقات "فرمول 1"را وادار کرد تا تجزیه و تحلیل تاثیر ناشی از حضور خود درکشور میزبان را جزئی از سیاستهای خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار تقریب (تنا) از لندن ، یک گروه متعلق به فعالان بحرینی مقیم آمریکا که برای استقرار دموکراسی و رعایت حقوق بشر در بحرین فعالیت می کنند اعلام کرد که پس از پیگیری های طولانی و مستمر این گروه و شکایت از مسئولان مسابقات اتومبیل رانی فرمول 1 که در بحرین برگزار می شود موفق شدند با آنان به توافقی دست یابند که بر مبنای آن برگزار کنندگان فرمول یک متعهد خواهند بود تا تاثیر حضور خود بر روی موضوع حقوق بشر در کشور میزبان را مورد تجزیه وتحلیل قرار دهند و با احترام به اصول حقوق بشر از این امر به عنوان فرصتی برای نشان دادن تعهدات خود نسبت به اصول شناخته شده حقوق بشر در سطح بین المللی استفاده کند.

فعالان سیاسی وگروه های مخالف رژیم بحرین می گویند حکومت آل خلیفه از فرصت برگزاری این مسابقات مهم جهانی که اواخر همین هفته در بحرین برگزار خواهد شد سوء استفاده کرده و با توجه به اینکه افکار عمومی جهان در طول برگزاری این مسابقات بر روی بحرین متمرکز خواهد شد تلاش خواهدکرد تا چهره دروغینی از خود در دنیا به نمایش بگذارد.
مسئولان فرمول یک همچنین متعهد شده اند برای انجام مراحل برگزاری مسابقات به تقویت فرایند هایی که منطبق با استانداردهای حقوق بشر می باشد توجه نمایند.
در طول پیگیری ومیانجیگری های این گروه فعال بحرینی با مسئولان فرمول 1 نبیل رجب فعال سیاسی بحرینی وعضو هیئت مشورتی گروه و نیز رئیس مرکز حقوق بشر بحرین به خاطر فعالیت هایش در این ارتباط توسط رژیم آل خلیفه بازداشت و زندانی شد که واکنش های شدید از سوی گروه های بین المللی حقوق بشر را به همراه داشت.

این گروه معتقد است که بازداشت آقای نبیل رجب نشان دهنده آن است که رژیم به هیچ وجه انتقاد ویا صدای مخالفی را از سوی مخالفان سیاسی خود نخواهد پذیرفت همچنانکه در گذشته نیز مخالفان زیادی را بازداشت و زندانی کرده است.
شکایت این گروه از طریق سازمان بین المللی توسعه وهمکاریهای اقتصادی صورت گرفته بود که به این ترتیب توانست بر کشور های عضو و شرکای اقتصادی آنها فشار وارد آورد و در نتیجه مسئولان فرمول یک را وادار به پذیرش این موافقت نامه نماید.
براساس این توافق این اولین بار در طول تاریخ برگزاری مسابقات فرمول یک است که باید رعایت مسائل حقوق بشر در کشور میزبان جزء شرایط برگزاری این مسابقات قرار گیرد.
اقدام کنندگان ،این موفقیت را گامی بزرگ در اولین مرحله از فعالیت های بین المللی خود در مسیر احترام به حقوق بشر تلقی می کنند و معتقدند که این پیروزی می تواند آنان را در مقابله با ظلم حکومت آل خلیفه یاری کند.
 
https://taghribnews.com/vdch66nzq23n66d.tft2.html
مرجع : خبرنگار تنا- لندن
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی