تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 258681

همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» در بیرجند برگزار می‌شود

معاون بین‌الملل کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از برگزاری همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» در خراسان جنوبی خبر داد.
همایش «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر» در بیرجند برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از بیرجند، حجت الاسلام "محمدرضا خوشخو" معاون بین‌الملل کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه  آیت‌الله مکارم شیرازی درسال 91 تصمیم به برگزاری این کنگره‌ گرفت گفت:ریاست
 عالیه کنگره جهانی را آیت‌الله مکارم شیرازی و دبیر علمی این کنگره را نیز آیت‌الله سبحانی بر عهده داشتند و نخستین کنگره به عنوان کنگره جهانی «خطر مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» با حضور بیش از یک هزار نفر از اندیشمندان جهان اسلام، از جمله 320 نفر مهمان خارجی از 82 کشور جهان، در آذرماه 93 در قم برگزار شد .

معاون بین‌الملل کنگره مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با اشاره به اینکه دبیرخانه این کنگره به صورت دائمی فعال است و این کنگره جهانی یک سری نشست‌ها را در داخل و خارج از کشور برگزار کرده است، تصریح کرد: همایش  «همگرایی علمای اسلام در برابر خطرات تکفیر»با حضور علما و فضلای حوزه علمیه، ائمه جماعات و جمعه اهل سنت و اهل تشیع  در خراسان جنوبی برگزار می‌شود که آگاهی‌بخشی به جامعه و عموم مردم در جهت رحمانیت و رئوف بودن دین اسلام و پرهیز از هرگونه افراط و تفریط از اهداف این همایش است.

محمدرضا خوشخو با بیان اینکه خروجی این همایش‌ها رسیدن به اجماع علیه تکفیر و جریان‌های افراطی است، خاطرنشان کرد: این همایش در سال جاری در استان‌های خراسان رضوی، گلستان و آذربایجان غربی برگزار شده است و چهارمین همایش 14 بهمن‌ماه سال جاری در خراسان جنوبی (شهرستان بیرجند )و پنجمین همایش نیز 26 بهمن‌ماه در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خوشخو اظهار کرد: این همایش با پیام تصویری آیت‌الله مکارم شیرازی آغاز می‌شود و با شرکت گسترده علمای اهل سنت و شیعه خراسان جنوبی طی 2 روز همراه با برگزاری کارگاه آموزشی ادامه خواهد داشت.

معاون ارتباطات و بین‌الملل دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری در خصوص اهداف برگزاری همایش ها و نشست های داخلی و بین المللی، ابراز داشت: اجماع علما در مقابله با جریان های تکفیری و خشونت، تنویر افکار عمومی، مقابله با اسلام هراسی، و ... از مهمترین اهداف آن می باشد.
https://taghribnews.com/vdch66niz23nm-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی