تاریخ انتشار۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 268383
آیت الله اراکی در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان تأکید کرد:

گسترش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین ایران و جمهوری‏های روسیه

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در دیدار با رئیس جمهور تاتارستان گفت: جمهوری های اتحادیه روسیه می توانند نقش مهمی در منطقه و جهان در راستای تحکیم روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر و نیز بالا بردن نقش سیاسی و اقتصادی آنها در جهان ایفا کنند.
گسترش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین ایران و جمهوری‏های روسیه
به گزارش خبرگزاری تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر سه شنبه در حاشیه کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» در گروزنی چچن با رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان دیدار و گفتگو کرد.
 
آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار ضمن تشکر از دعوت رئیس جمهور تاتارستان برای حضور در کنفرانس «روسیه و جهان اسلام»، اظهار داشت: جمهوری های اتحادیه روسیه می توانند نقش مهمی در منطقه و جهان در راستای تحکیم روابط کشورهای اسلامی با یکدیگر و نیز بالا بردن نقش سیاسی و اقتصادی آنها در جهان ایفا کنند.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اظهار آمادگی این مجمع برای تقویت و فعال سازی نقش جمهوری‏های روسیه و به ویژه تاتارستان در جهان اسلام، به وجود دانشگاه مذاهب اسلامی تحت مدیریت و اشراف مجمع تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و افزود: در این دانشگاه طلاب و دانشجویانی از مذاهب مختلف اسلامی توسط علمای هر مذهب آموزش می‏بینند.
 
وی اظهار داشت: ما مایلیم در زمینه علوم اسلامی بین این دانشگاه و دانشگاه های جمهوری های روسیه همکاری های علمی و پژوهشی صورت پذیرد.
 
آیت الله اراکی سپس با اشاره به دستاوردهای مهم علمای علوم دینی ایران در زمینه علوم اقتصادی، به طراحی جدید بانکداری اسلامی بدون ربا در حوزه های علمیه ایران اشاره کرد و افزود: این طرح هنوز جایی اجرایی نشده است.
 
 وی سپس ضمن اظهار امیدواری برای گسترش مناسبات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بین ایران و جمهوری‏های روسیه از ریاست جمهوری تاتارستان برای مشارکت در کنفرانس وحدت اسلامی که در آذرماه سال جاری در تهران برگزار می گردد دعوت به عمل آورد و از آمادگی برگزار کنندگان این کنفرانس بزرگ برای تخصیص فضای لازم جهت معرفی ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی جمهوری های روسیه به میهمانان این کنفرانس خبر داد.
 
آیت الله اراکی درادامه با اشاره به علاقه وافر ایرانی‏ها به امر گردشگری اظهار داشت، در صورت اطلاع رسانی مناسب به گردشگران ایرانی نسبت به ظرفیت‏های بالای اقلیمی و اقتصادی جمهوری تاتارستان و دیگر جمهوری های روسیه، قطعاً استقبال خوبی از سوی آنها صورت خواهد پذیرفت.
 
در این دیدار "رستم میننخانوف" رئیس جمهور تاتارستان نیز ضمن قدردانی از قبول دعوت و حضور آیت الله اراکی و هیئت همراه به کنفرانس «روسیه و جهان اسلام» به سفر اخیر خود به ایران اشاره کرد و گفت: ایران کشوری با تمدنی کهن و مردمی اصیل است که تقید آنها به آداب و رسوم دینی باعث اعتلای فرهنگی این کشور شده است.
 
وی همچنین با اشاره به زیارت خود از آستان مقدس حضرت رضا (ع) اظهار داشت: پذیرش سالانه 28 میلیون زائر توسط آستان قدس رضوی در مشهد الرضا (ع) کاری عظیم و نشان از مدیریتی استثنائی در این مجموعه است.
 
رستم مینیخانوف همچنین با اشاره به رؤیت کتابی در آستان قدس رضوی که در آن تاریخ پذیرش اسلام توسط مردم تاتارستان ذکر شده بود، مناسبات فرهنگی میان ایران و تاتارستان را مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که این مناسبات هر چه بیشتر تقویت شوند.
 
رئیس جمهور تاتارستان در پایان با اشاره به عزم جمهوری تاتارسان برای تشکیل و تأسیس مرکز آموزشی و روشنگری اسلامی در سطح بین المللی از تمایل دولت تاتارستان برای برقراری ارتباط با دانشگاه مذاهب اسلامی و استفاده از تجارب علمی و عملی مدیران این نهاد علمی خبر داد وضمن تشکر از دعوت دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب جهت حضور در کنفرانس وحدت اسلامی تهران، افزود حضور در کنفرانس وحدت اسلامی تهران برای بنده بسیار جالب و جذاب است. 
https://taghribnews.com/vdch66nix23n-xd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی