تاریخ انتشار۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : 226884

روسیه درباره آینده بشار اسد با آمریکا توافق نمی کند

معاون وزیر خارجه روسیه گفت روسیه هرگز با آمریکا درباره آينده بشار اسد توافق نخواهدکرد و این موضوع را باید طرف‌های سوری خودشان مشخص کنند.
روسیه درباره آینده بشار اسد با آمریکا توافق نمی کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين، "سرگئي ريابکوف" معاون وزير خارجه روسيه با تاکید بر توافق نکردن کشورش با آمریکا بر سر بشار اسد پيشنهاد کرد این بحث به تعويق بيفتد، زيرا آینده هرگونه دستيابي به راه حل سياسي را در سوريه نابود مي کند.
 
وی افزود: برخی کشورها و مخالفان سوری فکر می‌کنند برحق هستند و آماده پذیرش ابقای بشار اسد در عرصه سیاسی این کشور برای دوره‌ای نامشخص نیستند.

وی گفت: درخواست برکناری بشار اسد افق هرگونه حل و فصل سیاسی در سوریه را از بین می‌برد. ما باید بحث و بررسی این موضوع را به تأخیر بیندازیم تا طرف‌های سوری خودشان مشخص کنند چه زمانی و برچه اساسی این موضوع دوباره مطرح شود.

ريابکوف درباره آزادسازی شهر باستانی تدمر نیز گفت: آزاد سازي تدمر توازن قدرت را در جنگ سوريه تغيير داد و امکان وارد کردن ضربه اي سخت به تروريست‌ها را فراهم کرد.

ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا هم تاکید کرد مسؤولان روسیه مانند گذشته دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه را ضروری می‌دانند.
وی افزود: اهداف روسیه در سوریه شفاف و علنی بوده و همان رویکرد راه‌حل سیاسی در این کشور است و این همان مساله‌ای است که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به شکل علنی بر آن تاکید کرده است.

چیژوف با بیان اینکه بخش زیادی از نیروهای روسیه از سوریه خارج شده‌اند افزود اگرچه روسیه و سوریه دو هم‌پیمان نظامی نیستند اما نیروهای باقی‌مانده به ارتش سوریه در آزادسازی پالمیرا کمک می‌کنند.

وی در پایان از دیدگاه منفی برخی کشورهای غربی به ویژه انگلیس به اینگونه عملکرد روسیه ابراز تاسف کرد.
https://taghribnews.com/vdch6-nik23ni6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی