>> ائمه جمعه فتواي رهبر معظم انقلاب را تبيين كنند | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۵ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : 27658
امام جمعه شهرستان خمين:

ائمه جمعه فتواي رهبر معظم انقلاب را تبيين كنند

همه ائمه جمعه اهل سنت و شيعيان در سراسر كشور وظيفه دارند ابعاد مختلف و نتايج و بركات اين فتوا را تبيين كنند و توجه آحاد مردم را به آن جلب سازند.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي حسيني، امام‌جمعه شهرستان خمين
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي حسيني، امام‌جمعه شهرستان خمين
اشاره: حجت‌الاسلام والمسلمين سید علی حسینی، امام‌جمعه شهرستان خمين در گفت‌وگو با خبرنگار تقريب بر لزوم تبيين فتواي اخير رهبر معظم انقلاب مبني بر حرمت توهين به مقدسات و نمادهاي برادران اهل سنت، توسط ائمه جمعه سراسر كشور تأكيد كرد. 

متن اظهارات وي در اين زمينه به شرح زير است:‌
 

«با اثراتي كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در جهان امروز و جهان اسلام دارند، با اطلاعات خوبي كه ايشان دارند و با دركي كه ايشان از حقايق و مسائل جهان دارند و همچنين با دلسوزي كه ايشان دارد، بر اين اساس آنچه ايشان بفرمايند براي همه واجب شرعي است. آنچه ولي‌فقيه ما بفرمايند به طور قطع و يقين از روي آگاهي و احساس مسئوليت و براي جهان اسلام و همه ما حجت است و ما هم به طور كامل تابع اوامر ايشان هستيم. 

اين فتوا يقينا آثار بسيار خوبي بر جاي خواهد گذاشت و در آينده آثار آن مشخص خواهد شد از جمله، نزديك شدن بيشتر مذاهب اسلامي به يكديگر،‌ جلب اعتماد همه مذاهب اسلامي نسبت به هم و اتحاد و همدلي كه باعث ضعف دشمن و تقويت جهان اسلام خواهد بود. 

از نظر من، همه ائمه جمعه اهل سنت و شيعيان در سراسر كشور وظيفه دارند ابعاد مختلف و نتايج و بركات اين فتوا را تبيين كنند و توجه آحاد مردم را به آن جلب سازند. 

وظيفه ما (ائمه جمعه) در اين زمينه بسيار سنگين است؛ هم به لحاظ اينكه وابسته به ايشان هستيم و هم به لحاظ اينكه رسالت ما اساسا رسالت پشتيباني و تبيين مواضع ايشان است و هم از اين جهت كه ما حداقل هر هفته يكبار آن هم در يك فرصت بسيار خوب با مردم در ارتباط كاملا مستقيم هستيم و بايد به مسائل مهم و اساسي زندگي مردم و كشور و جهان اسلام بپردازيم.» 

https://taghribnews.com/vdch6-ni.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی