تاریخ انتشار۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 261461

هجوم ناکام داعش به سامرا و هلاکت ده ها تروریست/ تخلیه صدها خانوار از مناطق عملیاتی غرب موصل

فرماندهی ستاد مشترک عملیات ارتش عراق، از کشته شدن ده ها تروریست داعشی در چند عملیات در استان صلاح الدین خبر داد.
هجوم ناکام داعش به سامرا و هلاکت ده ها تروریست/ تخلیه صدها خانوار از مناطق عملیاتی غرب موصل
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در بیانیه این ستاد آمده است: جنگنده های نیروی هوایی بر اساس اطلاعات دقیق موفق شدند 15 تروریست ازجمله 10 انتحاری را پیش از حمله به شهر سامرا، در حمله هوایی به منطقه البیضه از پای در آورند.
 
جنگنده های عراقی همچنین یک مقر تجمع تروریست ها را در منطقه الرمان هدف قرار دادند که در آن حمله نیز 11 تروریست از جمله یک سرکرده سوری به هلاکت رسیدند.
 
جنگنده های ارتش همچنین 15 تروریست دیگر را هم در حمله به منطقه القائم در غرب عراق به هلاکت رساندند.
 
تخلیه صدها خانوار از مناطق عملیاتی غرب موصل
 

نیروهای عراقی دوشنبه شب صدها خانواده از اهالی غرب موصل و روستاهای محور موصل – تلعفر را با کامیون ها و خودروهای عمومی و شخصی تخلیه کرده و به اردوگاه های پیش بینی شده در جنوب موصل منتقل کردند.
 
در تاریکی دوشنبه شب صفی از صدها کامیون، وانت و انواع مینی بوس و سواری در مسیر موصل به حمام العلیل در حرکت بودند درحالی که غیرنظامیان را با خود به مناطق امن انتقال می دادند.
 
دولت عراق برای شهروندان غرب موصل در جریان عملیات جاری کمپ هایی را در مناطق جنوب موصل ایجاد کرده تا برای اقامت موقتی اهالی مناطق درگیری مورد استفاده قرار گیرد.
 
گروهی از این غیرنظامیان از محله مرکزی بخش غربی توانستند از خطوط درگیری عبور کرده و خود را به نیروهای عراقی برسانند و گروهی نیز از مناطق روستایی در محور تلعفر از جمله روستای سحاجی که شامل زنان و کودکان و افراد سالخورده و نوجوان بودند نیز از این منطقه خارج شدند.
 
بسیاری از اهالی مناطق آزاد شده در استان نینوا طی 4 ماه اخیر به شهرها و روستاهای خود بازگشته اند.
 
از جمله در محله های جنوبی شهر موصل در بخش غربی، خانواده ها تنها پس از 3 روز به خانه های خود بازگشتند.
 
بیشتر اهالی محله الجوسق روز گذشته در حالی که نبرد در فاصله هایی حدودا 500 متری تا یک کیلومتری خانه هایشان جریان داشت، سرگرم زندگی عادی خود بودند. و بعضا هنگام عبور یگان های پلیس فدرال و نیروهای واکنش سریع عراق آنان را بدرقه کرده و برایشان ابراز احساسات می کردند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdch-zniz23n-kd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی