تاریخ انتشار۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 193061

در خواست نماینده سازمان ملل برای گنجاندن نام گروههای تروریستی در لیست سیاه شد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان در جنگ و درگیری‌های مسلحانه، خواهان قرار دادن نام ارتش اسرائیل و گروههای تروریستی داعش، القاعده، بوکوحرام و طالبان در لیست سیاه سازمان ملل شد.
در خواست نماینده سازمان ملل برای گنجاندن نام گروههای تروریستی در لیست سیاه شد
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، "لیلا زروقی" اعلام کرد که دلیل درخواست وی برای گنجاندن نام ارتش اسرائیل در این لیست، وارد آوردن صدمه به کودکان فلسطین در عملیات صخره است که منجر به کشته شدن بیش از 2100 نفر از جمله صدها زن و کودک شد.

به گزارش وزارت اطلاع‌ رسانی فلسطین، در طی 14 سال گذشته به طور متوسط هر سه روز یک کودک فلسطینی به‌ دست نظامیان رژیم صهیونیستی کشته شده است.

زروقي پیشتر نیز گفته بود که گروه تکفیری داعش از کودکان به عنوان بخشی از راهبرد خود در جنایاتش در سوریه و عراق استفاده می کند.

گزارش نماینده ویژه سازمان ملل در امور کودکان به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل درباره کودکان درگیر در نزاع های مسلحانه به زودی توسط این سازمان منتشر خواهد شد.

سازمان ملل ماه نوامبر نیز  در گزارشی با عنوان "قانون وحشت: زندگی تحت حاکمیت داعش در سوریه" اعلام کرد که این گروه تکفیری برای جنگ، جاسوسی و حتی حملات انتحاری با برنامه‌ ریزی از کودکان استفاده ابزاری و سوءاستفاده کرده است.

در این گزارش آمده است گروه تروریستی داعش، کودکان را به عنوان وسیله‌ای برای اطمینان از وفاداری بلند مدت در اولویت قرار می‌دهد تا پیکارجویانی را تربیت کند که به خشونت به عنوان شیوه‌ای از زندگی نگاه کنند.
 
https://taghribnews.com/vdch-xnzz23nwvd.tft2.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی