تاریخ انتشار۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب : 233066
ابراهيمي‌تركمان:

پديده شوم افراط‌گرايي لطمات جبران‌ناپذیری به اسلام ناب وارد می‌كند/حفظ هويت‌ امت‌ اسلامي‌ از ضروريات جوامع اسلامي

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي صبح امروز در جمع علماي اهل سنت هند و اندونزي، حفظ هويت‌ امت‌ اسلامي‌ را از ضروريات جوامع اسلامي دانست و گفت: پديده شوم افراط‌گرايي لطمات جبران‌ناپذیری به اسلام ناب محمدي (ص) وارد می‌كند.
پديده شوم افراط‌گرايي لطمات جبران‌ناپذیری به اسلام ناب وارد می‌كند/حفظ هويت‌ امت‌ اسلامي‌ از ضروريات جوامع اسلامي
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، جمعي از علماء و انديشمندان اهل سنت كشورهاي هند و اندونزي كه براي سفر علمي ـ زيارتي به ايران عزيمت كرده اند، صبح امروز (9 خردادماه) با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رئيس اين سازمان ديدار و گفت‌وگو كردند.
 
ابراهيمي‌تركمان در سخنان آغازين خود، ضمن خيرمقدم به هيئت اهل سنت دو كشور، وحدت و همدلی را رمز موفقیت مسلمان اعم از شیعه و سنی دانست و گفت: پيامبر اكرم(ص) همچون نوری است كه تاریكی این جهان را از میان می‌برد و به جهانيان روشنايي مي‌بخشد.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ادامه داد: در زمان پيامبر اكرم(ص)، عده‌اي اين نور را نمي‌ديدند و آن حضرت را در انجام تبلیغشان همراهي نمي‌كردند و اكنون شاهد گروه‌هايي هستيم  که لطمات جبران‌ناپذیری به اسلام ناب محمدي(ص) وارد می‌كنند.
 
وی ضمن اشاره به پديده شوم افراط‌گرايي در سراسر جهان گفت: هم‌اكنون داعش در كنار مرزهاي اسرائيل، امنيت اين كشور را تأمين كرده است و مسلمانان جهان را به ترور تهدید مي‌كند، از اين رو، وحدت و همدلي بين مسلمانان مسیری درست و اصولی برای مقابله با پدیده شوم افراط‌گرايي به شمار مي‌رود كه بايد در دستور كار مسلمانان اعم از شیعه و سنی قرار گيرد.
 
ابراهيمي‌تركمان با تأكيد بر ضرورت پرهيز از افراط گرايي و ضرورت اهتمام به وحدت و همدلي افزود: در چنين وضعيتي كه افزاط گرايي و مسلمان كشي همچون آتشي است كه بر خانه مسلمانان افتاده است، بايد براي خاموش شدن اين آتش، تمام توان خود را بسيج كنيم. بنابراين ايجاد یکپارچگی، وحدت و همدلي ميان مسلمانان از ضروريات جهان كنوني است.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخنان خود، وظیفه هر فرد مسلمان را توسعه و بسط وحدت و همدلی در جامعه اسلامی دانست و گفت: وحدت ميان مسلمانان به منظور ايستادگي‌ و هويت‌ امت‌ اسلامي‌ است و يكي از مهم‌ترين‌ عوامل‌ پيروزي‌ آنان در مقابل انحرافات‌ فكري‌ و عملي‌ در ميان‌ امت‌ مسلمان و همچنين، مقابله با افرا‌طگرايي بشمار مي آيد.
 
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاكيد بر اشتراكات فراوان ميان برادران اهل سنت و شيعه گفت: نبايد اجازه دهيم كه اين اختلافات جزئي ميان شيعه و سني، منجر به جدایی و اختلاف بین مسلمانان شود.
 
وي در ادامه سخنان خود، از اندونزي به عنوان پُر جمعيت ترین کشور مسلمان ياد كرد و گفت: اتحاد و انسجام‌ امت‌ اسلامي‌ يك‌ ضرورت‌ است كه در ميان كشورهاي اسلامي به ويژه اندونزي كه نخستين كشور پُر جمعيت مسلمان نشين مي‌باشد، به آن توجه شده است و هرگز اجازه‌ نمي‌دهند كه زمينه‌ اختلاف‌، تشتت‌ فكري‌ و اجتماعي‌ در بين‌ امت‌ اسلامي‌ پيش‌ بيايد.
 
ابراهيمي‌تركمان ضمن بيان مطلب فوق، گفت: هند با بيش از 200 ميليون مسلمان، زندگي مسالمت‌آميزي را در كنار يكديگر دارند و با خدشه‌ وارد شدن به وحدت‌ امت‌ اسلامي‌ مخالف مي كنند.
 
وي با تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران پس از انقلاب اسلامي توسط كشورهاي جهان مورد تهاجم قرار گرفت، گفت: جمهوري اسلامي ايران در طول هشت سال دفاع مقدس و به منظور دفاع از نظام مقدس اسلامي بيش از 240 هزار شهيد را تقديم كرد و امروزه ايرانيان نيز با حضور در حرم خاندان اهل بیت(ع) در سوریه از جهان اسلام حمايت مي‌كند و براي مقابله با اسلام‌هراسی جانفشانی مي‌‌كنند.
 
وی افزود: جمهوري اسلامي ايران با اعتقاد راسخ‌ و ايمان‌ راستين‌ به دين مبين اسلام، از اين دين به خوبی حفاظت و حراست می‌کند، فلذا لازم است تا شیعه و سنی به دور از همه اختلافات به دفاع از اسلام و حفاظت از آن بپردازند.
 
رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در سخنان خود ابراز اميدواري كرد تا به فضل الهی و بصیرت و وحدت ميان مسلمانان، توطئه‌های دشمنان اسلام آشكار و مكر آنان به خودشان بازگردد.
 
ضرورت جلوگيري از تفرقه‌انگيزي ميان امت مسلمان
 
مولانا سيدسبطين حيدر بركاتي، بنيانگذار و رئيس حوزه ديني جامعه آل رسول(ص) در مايهراشريف نیز طي سخناني، ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران و آشنايي با علماء و انديشمندان اين سرزمين اسلامي گفت: سني و شيعه در اصل اعتقاد به توحيد و نبوت و معاد و قرآن كريم با يكديگر اتحاد دارند، اما چيزي كه امروز بايد بيش از پبش نسبت بدان توجه شود، بحث جلوگيري از تفرقه‌انگيزي ميان امت مسلمان چه شيعه و چه سني است.
 
وي در ادامه سخنان خود، گفت: وهابيان مخالف اهل بيت(ع) هستند اما شيعه و سني به‌ يقيني‌ بودن‌ و قطعيت‌ دين‌ خود همواره اعتقاد دارند و دچار شك‌ و ترديد و اختلاف‌ نخواهند شد.
 
فارغ‌التحصيل قاهره مصر همچنين، بيان كرد: طي برگزاري كنفرانس بين‌المللي با موضوعيت صوفی توسط نخست وزير هند در اين كشور، علمای 20 کشور حضور و سخنراني كردند كه تحقق اين گردهمايي عظيم نشانگر توجه نخست وزير هند به عنوان فردي هندو نسبت به مسلمانان است.
 
وي يادآور شد: ما همواره از حضور و سخنراني وهابيون در اين كشور به شدت جلوگيري مي‌كنيم و به مسئله حفظ‌ اصل‌ اسلام‌ و وحدت‌ بين‌ عموم‌ مسلمانان‌ تأكيد مي‌ورزيم.
 
مولانا سيدسبطين حيدر بركاتي در پايان سخنان خود، خواستار گسترش همكاري هاي ديني ميان دو كشور شد.
 
ايمان راسخ مسلمانان اندونزي به اسلام حقيقي
 
نورالاتمام مسلم البخاري، مدير مهد الاسلامي الحميدي و امين العالم اندونزي هم با تأكيد بر اينكه اسلام حب و محبت است، گفت: مسلمانان اندونزي به اسلام حقيقي ايمان راسخ دارند، اما وهابيون مي‌خواهند اين مهم را از بين ببرند.
 
وي ادامه داد: فرهنگ مسلمانان اندونزي، شيعه و سني است و با تكفير و وهابيت از بين نخواهد رفت. بزرگان اهل تسنن در اندونزي دوستداران اهل بيت(ع) هستند و ما محبت را از اين بزرگان ياد گرفته‌ايم.
 
نورالاتمام مسلم البخاري خاطرنشان كرد: از برادران ايراني خواستار تعامل و ارتباطات بيشتر در زمينه‌هاي مختلف هستيم.
https://taghribnews.com/vdch-xni-23nxvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی