تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 269166

دیدگاه علمای پاکستان درباره کنفرانس ریاض

کنفرانس اسلامی امریکایی که در ریاض عربستان در جریان بود اثرات منفی در پی داشته و در پاکستان رهبران احزاب مختلف دینی همگی مخالفت خود را نسبت به این موضوع ابراز داشتند.
دیدگاه علمای پاکستان درباره کنفرانس ریاض
علامه راجه ناصر عباس جعفری دبیر کل مجلس وحدت مسلمین  درباره این کنفرانس گفت که آنها قصد داشتند پاکستان را جزو ائتلاف آل سعود نمایند.اینها دشمن کشور ، ارتش و مردم ما هستند.به منظور تکه تکه کردن ارتش ، ارتش پاکستان  را جزوی از این ائتلاف نمودند. مقابله با ظالمین  و کمک به مظلومین وظیفه همه ما است. اینروزها شیطان بزرگ امریکا در کل دنیا حکمرانی می کند؛ امریکا جنگهای متعددی را در دنیا آغاز کرده است که منجر به قتل میلیونها  انسان بی گناه شده است نظام حاکم بر امریکا سبب نابودی دنیا شده است . هر جا نشانه ای از فساد و ظلم است پشت پرده آن امریکا است.

جعفری در ادامه اینگونه افزود که مردم پاکستان مردم محروم و رنج کشیده ای هستند . نظام حاکم بر کشور ما نظام امریکایی است و حاکمان ما و منافقین با امریکا همدست هستند. آنها میخواهند پاکستان را نیز مانند یمن و بحرین و سوریه تضعیف نمایند.آل سعود و امریکا در یمن به زانو درآمده اند زیرا مردم یمن حامی حق و حقیقت  هستند و حاضرنیستند استقلال و آزادی خود را از دست دهند.

وی ادامه داد: آنها میخواستند پاکستان را به لجنزار جدیدی تبدیل کنند .ژنرال دیکتاتور ضیا ء جنگ را به کشور ما آورد.کشور را به ویرانه ای تبدیل کرد و به تکفیری ها پرو بال داد و باعث رشد چشمگیر آنها در کشور شد. آنها قصدداشتند پاکستان را جزو ائتلاف آل سعود نمایند.اینها دشمن کشور ، ارتش و مردم ما هستند.به منظور تکه تکه کردن ارتش ، ارتش پاکستان  را جزوی از این ائتلاف نمودند.

علامه جعفری حاکمان پاکستانی را خطاب قرار داده و گفت حاکمان پاکستانی هوشیار باشند که ما از طرف پاکستان مخالف  ائتلاف احزاب پاکستان با 39 کشور دیگر دنیا هستیم.

سراج الحق مسئول جماعت اسلامی نیز با بیان این که باید دید که این کنفرانس چه فایده ای برای پاکستان دارد، گفت: بایستی قربانیان حوادث تروریستی پاکستان را به نحو بهتری به دنیا بشناسانیم.

سراج الحق به دلایل شرکت امریکا در این کنفرانس اشاره داشت و افزود امریکا و عربستان در زمینه خرید و فروش اسلحه در ارتباط هستند. وی در ادامه به حضور بی فایده نواز شریف نخست وزیر پاکستان اشاره کرد و اذعان داشت که او اصلاً به قربانیان حوادث تروریستی اشاره ای نکرده است.

علامه سبطین حیدر رئیس شورای علمای شیعه پنجاب نیز پس از اعتراض به برگزاری کنفرانس فوق و احساس تاسف نسبت به این مسئله به این مسئله اشاره کرد که این کنفرانس توطئه ای از طرف پادشاهان عربستان سعودی و با همکاری امریکا در ظاهر به منظور متحد کردن علمای دینی تشکیل شده اما باید بدانید که پشت سراین مسئله شری نهفته است.

حامد رضا مسئول شورای اتحاد اهل تسنن نیز گفت که عربستان سعودی بر آتش خشم ودشمنی امریکا نسبت به ایران هیزم بیشتری ریخته و در  بازدید ترامپ از عربستان سعودی به دنبال جنگ افروزی بین مسلمانان است. پذیرش ترامپ در عربستان و پذیرایی از او که دشمن درجه یک مسلمانان است بسیار باعث تاسف است  و به نوعی فریب دادن ملت است.پاکستان هرگز نباید عضو این ائتلاف شرم آور امریکا و عربستان شود.ترامپ نیز در سخنرانی خود که در مورد کشورهای درگیر تروریسم بوده اصلاً اشاره ای به پاکستان نکرده و این مسئله باعث خشم مردم پاکستان شده است رئیس جمهور سودان نیز ضمن ابراز نفرت به کنفرانس فوق  از شرکت در کنفرانس امتناع کرده است.

اعجاز هاشمی رئیس مرکزی جمعیت علمای پاکستان ضمن بررسی سخنان ترامپ در عربستان به این نکته اشاره کرده که امریکا خواهان منزوی کردن ایران است .او میخواهد مسلمانان را به شیعه و سنی تقسیم کند و باعث تاسف است که بگویم که در بسیاری کشورها شیعه و سنی از هم جدا هستند .ما بایستی دستور کارمان را بر مبنای اسلام مداری بگذاریم و از همه مسخره تر این است که امریکا  مسلمانان را تروریست میخواند و آنها را تهدید میکند.
 
https://taghribnews.com/vdch-wni-23n-zd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی