تاریخ انتشار۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : 197067

مقابله اوباما با کمپین جهانی تحریم رژیم اسراییل

رئیس جمهور آمریکا قانون جدیدی امضا کرد که براساس آن دولت آمریکا با همه نهادها و شخصیتهایی که اسرائیل را تحریم کنند، مقابله خواهد کرد.
مقابله اوباما با کمپین جهانی تحریم رژیم اسراییل

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمپین جهانی تحریم و محروم سازی رژیم صهیونیستی که اخیرا تشکیل شده و پس ازحمله این رژیم به نوارغزه گسترش چشمگیری داشته است، خشم باراک اوباما را برانگیخت.
در این کمپین که برخی دانشگاه ها، موسسات و کلیساها نیز به آن پیوسته اند، اعضا بر تحریم همه جانبه رژیم صهیونیستی اعم از اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تاکید دارند.

در پی افزایش شمار اعضای این کمپین جهانی و مردمی باراک اوباما قانونی را امضا کرده که به موجب آن دولت آمریکا جلوی نهادهایی مردمی که به تحریم رژیم صهیونیستی می پیوندند، می ایستد.
براساس این قانون جدید، دولت آمریکا با همه نهادها و شخیصتها که به تحریم اسرائیل دست می زنند، مقابله خواهدکرد.

این قانون دولت و نهادهای فدرال آمریکا را ملزم می کند در انعقاد قراردادها و پیمان های خود در بیش از 150 کشور جهان، اولویت را به تل آویو و شرکت های اسرائیلی بدهند.

یکی از اصلی ترین اهداف این قانون مقابله با آثار سوء تحریم اسرائیل به خصوص در محدوده کشورهای اتحادیه اروپائی است. این قانون را لابی قدرتمند یهود درکنگره و همچنین کمیته روابط اسرائیل و آمریکا موسوم به آیپک تدارک دیده است.

قانون تقویت تجارت و بازرگانی بین اسرائیل و آمریکا که اکنون با حمایت رئیس جمهور نیز همراه شده در جهت سلب انگیزه از نهادها و شخصیتهایی تدوین شده که به دنبال تحریم کالاها و خدمات اسرائیلی هستند. این درحالی است که امضای این قانون به شدت از طرف کارشناسان و حتی نزدیکان اوباما تقبیح شده و آنان قانون مزبور را یک ضربه کاری به روابط اقتصادی آمریکا با اروپا دانسته اند.
 
https://taghribnews.com/vdch-qnzq23nwvd.tft2.html
مرجع : شفقنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی