تاریخ انتشار۱۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 297363
//ویژه کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی//(94)

تفرقه در قرآن به عنوان بخشی از عذاب امت ذکر شده است/ باید آثار تمدن اسلامی را در میان خود مطرح کنیم

رئیس شورای عالی مجمع تقریب تأکید کرد: باید آثار تمدن اسلامی را در میان خود مطرح و در مورد آن مباحثه کنیم تا زمینه تحقق وحدت اسلامی فراهم شود.
تفرقه در قرآن به عنوان بخشی از عذاب امت ذکر شده است/ باید آثار تمدن اسلامی را در میان خود مطرح کنیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)،"آیت الله محمد علی تسخیری" رئیس شورای عالی مجمع تقریب در مراسم افتتاحیه سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی اظهار داشت: همه مؤلفه های تمدن اسلامی بر وحدت اسلامی تأکید دارند و طبق آیات قرآن اساس و پایه تمدن اسلامی وحدت است و سنت نبوی دومین پایه تمدن اسلامی قلمداد می شود.

وی گفت: در آیات مختلف قرآن به راه هایی که منجر به وحدت می شود اشاره شده است و محور آن در آیه "واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا... "آمده است؛ بر اساس آیات قرآن تفرقه کاملا از نظر اسلام مردود است و به عنوان بخشی از غذاب امت ذکر شده است.

آیت الله تسخیری با بیان اینکه دشمنان در کفر با یکدیگر متحد هستند و وحدت ما را نشانه گرفته اند تا اسلام را نابود کنند، گفت: ما باید با یکدیگر انس و الفت داشته باشیم تا بتوانیم در برابر این خطر متحد شویم.

رئیس شورای عالی مجمع تقریب در ادامه به ابعاد توحید از جمله بعد مفهومی  و عاطفی آن اشاره کرده و گفت: امت اسلامی باید به انسان های پرهیزگار عشق بورزند و در بین خود با عشق و محبت رفتار کنند، چراکه کل قوانین اسلامی بر اساس محبت و وحدت است.

وی در ادامه تاکید کرد که باید آثار تمدن اسلامی را در میان خود مطرح کنیم و در مورد آن بحث و مذاکره کنیم تا زمینه برای تحقق وحدت اسلامی فراهم شود و ما به عنوان امت اسلامی که یک امت میانه رو هستیم، الگویی برای تمدن بشر دوستانه که به دنبال آن هستیم به کل کشورها ارائه کنیم.

آیت الله تسخیری خاطرنشان کرد: ما امروز می بایست به دنبال بازگشت تمدن نوین اسلامی باشیم تا بتوانیم برای وحدت میان خود برنامه ریزی و آیه های قرآن را اجرا و در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.
https://taghribnews.com/vdch-qnix23nwxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی