تاریخ انتشار۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 205364
قاضی عسکر:

نقش علما در تحقق وحدت بسيار برجسته است

نماينده ولي فقيه درامور حج وزيارت درهمايش تقريب مذاهب اسلامي در مکه تنها راه مقابله با فتنه ها در جهان اسلام را وحدت دانست و تاكيدكرد امروز بايد دست در دست يكديگر فتنه ها را پشت سر بگذاريم.
نقش علما در تحقق وحدت بسيار برجسته است

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در اين همايش كه با عنوان "تفرقه ، استراتژي كهن استكبار در جامعه امروز " برگزار شد اميرالحاج ايران بااشاره به اينكه امروز صهيونيست ها خوشحالند كه مسلمانها را گرفتار كرده اند و خود راحت زندگي مي كنند خاطرنشان كرد شيعه وسني برادرند و اين گونه هم انديشي ها به ما كمك مي كند تا به انديشه واحد دست پيدا نموده و از اختلاف دوري كنيم.
 
نماينده ولي فقيه از شركت كنندگان دراين همايش خواست وقتي به كشورهاي شان بازمي گردند ضمن تلاش براي تحكيم وحدت ، با ادب و تسامح بيشتر و تكيه بر مباحث علمي با يكديگر گفتگو كنند و جلوي فتنه ها را بگيرند.
 
حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر جهل و ناداني ، عالمان وابسته و استفاده نادرست از دانش شان ، عوامل و قدرت هاي خارجي و بهره گيري از حربه تكفير را از عوامل مهم واساسي دانست كه موجب ايجاد اختلاف درجوامع اسلامي شده اند.
 
سرپرست حجاج ايراني خاطر نشان كرد اين حربه هاي استكباري را قدرت هاي جهاني براي ايجاد شكاف در ميان مسلمانان بكار گرفته اند. وي افزود براي رسيدن به وحدت بايد اصول اخلاقي و ارزشي اسلام را رعايت كنيم و بدانيم دشمن بدنبال حفظ منافع خود دركشورهاي اسلامي است.
دراين همايش همچنين سخنرانان از اندونزي، كشمير هند ، عراق و ساحل عاج ضمن بيان ديدگاه خود در باره راهكارهاي تحقق وحدت ، از موسم حج بعنوان بهترين فرصت گردآمدن انديشمندان كشورهاي اسلامي براي تبادل نظر ياد كردند.
 
سخنرانان اين گونه گردهمايي ها را در نزديك كردن آراء ونظرات به يكديگر مثبت و مفيد ارزيابي و تصريح كردند كه پيامبر اكرم بهترين الگوي ايجاد وحدت است.
 
براساس اين گزارش مسئوليت علماي جهان اسلام در بصيرت افزايي و مقابله با فتنه هاي مذهبي ، بصيرت و همدلي - راهكار مبارزه با استراتژي استكبار جهاني در تفرقه افكني در جهان اسلام و نظام سلطه وحمايت از جريان هاي تكفيري از محورهاي مورد بحث در اين همايش يك روزه بود و در آن چالش هاي فراروي جهان اسلام وراهكارهاي مقابله با آن و خطر جريان هاي تكفيري براي جهان اسلام تشريح شد.
https://taghribnews.com/vdch-mnik23nvxd.tft2.html
مرجع : پایگاه اطلاع رسانی حج
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی