تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 164568

راهپیمایان روز قدس در قم، پایان دوران نکبت بار رژیم صهیونیستی را فریاد زدند

مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه قم با حضوری باشکوه در راهپیمایی روز قدس، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پایان دوران نکبت بار رژیم صهیونیستی و عدم مشروعیت این رژیم غاصب را فریاد زدند.
راهپیمایان روز قدس در قم، پایان دوران نکبت بار رژیم صهیونیستی را فریاد زدند
به گزارش تنا، روز جهانی قدس، روز نمایش قدرت آزادگان جهان علیه استکبار و استبداد جهانی و روز تجلی فریاد مظلومیت مردم فلسطین در مقابل ددمنشی ها و تجاوزگری های وحشیانه صهیونیسم و رژیم اشغالگر قدس است.

مردم همیشه در صحنه قم با شرکت در راهپیمایی پرشکوه روز جهانی قدس بار دیگر بانگ نفرت و انزجار خود را از این همه درنده خویی، جنایت و سکوت آلوده به تزویر مدعیان حقوق بشر فریاد زدند.

راهپیمایان ضمن محکوم کردن شدید اعمال خباثت آلود و خونبار سران وحشی و خون خوار رژیم صهیونیستی، از تمام مجامع بین المللی، سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر، خواستند به منظور پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان در غزه، هر چه سریع تر قدم های موثری بردارند.

امسال در حالی روز جهانی قدس گرامی داشته می شود که زنان، کودکان و پیران در غزه از زمین، هوا و دریا مورد حملات وحشیانه رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار گرفته اند و هر روز بر تعداد شهیدان این فاجعه انسانی افزوده می شود.

رمضان مسلمانان در غزه، آغشته به درد، زخم و فریاد است و هر چه از طول عمر پلید و نفرت آور صهیونیسم می گذرد، صفحات خونین تر و دردناک تری نیز بر کتاب تاریخ فلسطین مظلوم افزوده می شود.

مردم متدین و انقلابی قم، از ساعت ۱۱ حرکت خود از میدان شهید مطهری تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) را آغاز کردند تا بار دیگر حمایت قاطع خود از مردم ستمدیده فلسطین و مخالفت با جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی را اعلام کنند.

مراجع و آیات از جمله مکارم شیرازی، نوری همدانی، حسینی بوشهری، امینی، فاضل لنکرانی و حائری شیرازی دوشادوش مردم متدین قم، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز با شرکت در این راهپیمایی انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

آیت الله اراكی طی سخنانی با اشاره به چالشهای فراروی جهان اسلام در دوره كنونی خصوصا مسئله حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اظهار داشت: امیدواریم وظیفه ای كه نسبت به مظلومان جهان اسلام و خصوصا غزه داریم به خوبی ایفا كنیم.

وی با بیان این كه در این راه وظیفه سنگینی بر دوش ماست، تاكید كرد:این وحشی گری كم سابقه رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه تاب انسان را از انسان می برد؛  راهپیمایی روز قدس و اعلام موضع مشخص یكی از وظایف اساسی ماست و این به گفته خود فلسطینیان تاثیر گذار است.

دبیركل مجمع تقریب افزود:كسی كه در غزه تحت فشار است باید نسبت به راستین بودن راه مقاومت اطمینان داشته باشد و این اراده را باید تقویت كرد؛ استحكام اراده توسط راهپیمایی ها، موضع گیریها، اعلام حمایتها و... شكل عملی به خود می گیرد و تاثیر زیادی در تقویت روحیه مردم خواهد داشت و در این صورت پیروزی نیز از آن آنان خواهد بود.

ورزشکاران و جوانان قم با لباس های متحدالشکل و همچنین طلاب خارجی مقیم قم نیز همگام با سایر اقشار انقلابی مردم در این راهپیمایی حضوری گسترده داشتند.

سردادن شعارهای ˈالله اکبرˈ، ˈهیهات من الذلهˈ، ˈمرگ بر آمریکاˈ، ˈمرگ بر اسراییلˈ، حمل پلاکاردهایی با محتوای سخنان امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در مورد روز قدس و فلسطین و همچنین حمل مترسک های سردمداران استکبار از دیگر حاشیه های این راهپیمایی بود.

حمل پرچم فلسطین به طول ۳۰۰ متر در طول مسیر بر دستان مردم انقلابی قم نیز از جمله جلوه های ویژه این آیین بود.

صندوق های ویژه جمع آوری کمک های مردمی جهت کمک به مردم مظلوم غزه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر در طول مسیر راهپیمایی مستقر شده بود.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام و المسلمین ˈسید ابراهیم رییسیˈ، معاون اول قوه قضاییه در آیین پایانی راهپیمایی روز قدس در قم سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرهای تابعه استان قم نیز با حضور امت حزب الله و همیشه در صحنه برگزار شد.

امید است، این حضور پرشکوه، مرهمی بر قلب انباشته از زخم مادران و کودکان غزه و مشتی آهنینی بر پیکر پلید و پوشالی این غاصبان عصیانگر باشد.
پیوندگزارش تصویری
https://taghribnews.com/vdch-knz623n-md.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی