تاریخ انتشار۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 282062

كاروان هاي ايراني جمرات سه گانه را رمي كردند

كاروان هاي ايراني در دومين روز اقامت درمنا درادامه مناسك حج، جمرات سه گانه را امروز رمي كردند.
كاروان هاي ايراني جمرات سه گانه را رمي كردند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، كاروان هاي زائران ايراني بعد از نماز صبح امروز (يازدهم ذي الحجه) با خروج ازچادرهاي خود در مسيرهاي از پيش اعلام شده به سوي جمرات حركت كردند .
 
رئيس سازمان حج و زيارت در اين باره افزود: تمام كاروان هاي حجاج ايراني با نظم خاصي به جمرات عزيمت كردند و به حمدالله پس از رمي جمرات سه گانه (صغري ، وسطي، كبري) با آرامش به چادرهاي خود بازگشتند.
 
مشاهدات خبرنگاران اعزامي ستاد خبري بعثه مقام معظم رهبري نيز حاكيست: در محل رمي جمرات ازدحام جمعيت زوار در حد معمول بود و زائران ايراني در كنار زائران ديگر كشورها براحتي توانستند رمي سه گانه را انجام دهند.
 
در مسيرهاي منتهي به جمرات نيز حركت زوار طبيعي و روان بود و در طول مسير نيروهاي امدادي سازمان حج وزيارت زائران را براي عزيمت به جمرات و بازگشت به چادرهاي خود راهنمايي مي كردند.
 
برپايه اين گزارش ، كاروان هاي زائران ايراني كه ديروز اولين مرحله از رمي جمرات را انجام داده بودند امروز در فضايي آرام و در حاليكه دعا در زير لب زمزمه مي كردند به طرف جمرات در حركت بودند.
 
از نكات قابل ذكر امسال استفاده از سيستم آبپاش در طول مسير خيمه هاي زائران از منا تا جمرات است كه در تلطيف گرماي هوا و خنك شدن زائران تاثير خوبي داشته و نيروهاي امدادي نيز با آب پاش هاي دستي آب خنك بر روي زائران مي پاشند.
 
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص رمي جمرات در روز دوازدهم ذي الحجه نيز گفت: انشاءلله فردا ( يكشنبه) حجاج ايران در دو بخش به جمرات عزيمت مي كنند؛ بخش اول از ساعت ۵ صبح تا ساعت ۹ صبح خواهد بود ، اين گروه بعد از رمي، به خيمه هاي خود باز مي گردند تا بعد از اذان ظهر با اتوبوس به هتل محل اقامت خود منتقل شوند.
https://taghribnews.com/vdch-inii23n6vd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی