تاریخ انتشار۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 269101

مرکز حقوق بشر بحرین جنایت آل خلیفه در الدراز را به شدت محکوم کرد/جریان دمکراتیک بحرین: عملیات امنیتی، بحران را تشدید می کند

مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در توئیتر، ضمن انتقاد شدید از اقدامات ضد حقوق بشری رژیم آل خلیفه، حمله نیروهای امنیتی این رژیم به طرفداران "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز را به شدت محکوم کرد.
مرکز حقوق بشر بحرین جنایت آل خلیفه در الدراز را به شدت محکوم کرد/جریان دمکراتیک بحرین: عملیات امنیتی، بحران را تشدید می کند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، مرکز حقوق بشر بحرین در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر با محکومیت شدید جنایت رژیم آل خلیفه نوشت: دولت بحرین باید دستورات روشنی برای عقب نشینی نیروهای امنیتی از این منطقه و توقف آسیب رساندن به شهروندان صادر کند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه روز گذشته با حمله به طرفداران "شیخ عیسی قاسم" رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز پنج نفر را شهید و بیش از 200 نفر را زخمی کردند که حال 8 نفر از آنها وخیم گزارش شده و 286 نفر دیگر نیز از سوی مأموران رژیم آل خلیفه دستگیر شدند.

بر اساس گزارش های منتشره، اهالی منطقه الدراز با ارسال پیام فوری از اینکه این منطقه به پادگان نظامی تبدیل شده است، نسبت به جان شیخ قاسم ابراز نگرانی کردند.

جریان دمکراتیک بحرین هم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حمله نیروهای امنیتی به منزل شیخ عیسی قاسم و تحصن کنندگان در منطقه الدراز، بحران سیاسی و امنیتی را تشدید و اوضاع را بدتر می کند.

جریان دمکراتیک بحرین در این بیانیه، مخالفت خود را با تشدید درگیری ها اعلام کرد و خواستار آزادی بازداشت شدگان درمنطقه الدراز و توقف حمله به خانه های اهالی و رفع محاصره این منطقه و بازگشایی خروجی ها برای کاهش سختی های شهروندان شد.

این جریان در بیانیه خود خواستار گفت وگو میان نیروهای امنیتی و مخالفان برای خروج از بحران و حفظ حقوق شهروندان طبق قانون اساسی برای برقراری ثبات اجتماعی شد.

هنوز از سرنوشت رهبر شیعیان بحرین تاکنون خبر موثقی منتشر نشده و رسانه های محلی دستگیری شیخ عیسی قاسم را تأیید نکرده اند؛ رژیم آل خلیفه شبکه اینترنت، تلفن و برق منطقه الدراز را قطع کرده است.

دادگاه رژیم آل خلیفه روز یکشنبه، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را بنا به اتهامات واهی، به یک سال حبس تعلیقی و مصادره 9 میلیون دلار از وجوهات شرعی نزد ایشان به اضافه مصادره دو قطعه زمین به نام شیخ عیسی قاسم و نیز پرداخت جریمه نقدی به مبلغ 100 هزار دیناری محکوم کرد.
https://taghribnews.com/vdcgzy9xqak93q4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی