تاریخ انتشار۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۱
کد مطلب : 229105

دیدار معاون وزیر روابط بین المللی آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان

معاون وزیر روابط و همکاری های بین المللی آفریقای جنوبی که پيش از رئیس جمهور این کشور به ایران سفر کرده است با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و درباره راه های توسعه مناسبات بین دو کشور گفتگو کرد.
دیدار معاون وزیر روابط بین المللی آفریقای جنوبی با امیرعبداللهیان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) ، خانم امفکتو در این ملاقات اقدامات انجام شده در چارچوب کمیته سیاسی و همچنین کمیسیون عالی مشترک بین دو کشور و مبادله هیاتهای عالی رتبه بین تهران و پرتوریا ظرف دو سال اخیر را باعث شکوفایی روابط بین دو کشور و زمینه ساز سفر آقای زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان عنوان کرد.
 
وی در ادامه از مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل موضوع هسته‌ای به عنوان یکی از پیچیده ترین مسائل بین المللی از طریق گفتگو تمجید کرد.
 
معاون وزیر روابط و همکاری‌های بین المللی آفریقای جنوبی همچنین مواضع کشورمان در ارتباط با مسایل مربوط به سوریه و یمن را مورد حمایت قرار داد و بر حل سیاسی بحران سوریه و یمن تاکید کرد.
 
امیر عبداللهیان نیز ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط بین دو کشور، سفر آقای زوما رئیس جمهور آفریقای جنوبی به کشورمان را بسیار مهم توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که دستاوردهای خوبی در جهت تامین هر چه بیشتر منافع دو ملت داشته باشد.
 
معاون وزیر امور خارجه و خانم امفکتو آخرین تحولات غرب آسیا و آفریقا را مورد مشورت قرار دادند و بر تلاش جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی برای حل و فصل مشکلات منطقه از طریق راه حل‌های سیاسی تاکید کردند.
 
https://taghribnews.com/vdcgzy9xnak9xq4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی