>> ایران کانون بانکداری اسلامی در جهان | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 159608

ایران کانون بانکداری اسلامی در جهان

مرکز بین المللی صنعت مالی اسلامی در مالزی اعلام کرد ایران با اختصاص سهم ۳۷ درصدی از دارایی های صنعت بانکداری اسلامی جهان به خود به عنوان بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان طی سال ۲۰۱۳ شناخته شده است.
ایران کانون بانکداری اسلامی در جهان
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا)، مرکز بین المللی صنعت مالی اسلامی در مالزی اعلام کرد صنعت بانکداری اسلامی جهان در سال ۲۰۱۳ رشد قابل توجه ۱۹ درصدی را تجربه کرده است و ارزش دارایی های بانکداری اسلامی جهان در سال ۲۰۱۲ حدود ۱.۱۷ تریلیون دلار بوده که این رقم در سال ۲۰۱۳ به ۱.۴ تریلیون دلار افزایش یافته است.

این گزارش افزود: متوسط رشد دارایی های صنعت بانکداری اسلامی طی سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ نیز حدود ۱۸.۶ درصد بوده است این در حالی است که صنعت بانکداری سنتی در این مدت رشد متوسط ۹.۳ درصدی داشته است.

مرکز بین المللی صنعت مالی اسلامی در مالزی،‌ ایران را بزرگترین کانون بانکداری اسلامی در جهان معرفی کرده است و بر اساس این گزارش ۳۷ درصد از کل دارایی های تحت بانکداری اسلامی در سال ۲۰۱۳ به ایران اختصاص داشته است.

پس از ایران،‌ عربستان با سهم ۱۸ درصدی از کل دارایی های بانکداری اسلامی جهان در سال ۲۰۱۳ رتبه دوم را به خود اختصاص داده و مالزی با سهم ۱۳ درصدی سومین مرکز بانکداری اسلامی در جهان شناخته شده است.

کشورهای امارات با سهم ۷ درصدی، کویت با سهم ۶ درصدی، قطر با سهم ۴ درصدی، ترکیه با سهم ۳ درصدی، بحرین با سهم ۲.۱ درصدی، اندونزی با سهم ۲ درصدی و سودان با سهم ۱ درصدی به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از این نظر قرار گرفته اند.
https://taghribnews.com/vdcgzy9q7ak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی