تاریخ انتشار۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : 202005
آیت الله اراکی در دیدار جمعی از فرهیختگان چاد:

در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر وحدت امت اسلامی تأکید شده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: جهان اسلام اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تنها راه رهایی از شرایط کنونی وحدت امت اسلام است.
در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر وحدت امت اسلامی تأکید شده است
 به گزارش خبرنگار تقریب، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز دوشنبه پذیرای هیئتی از فرهیختگان کشور چاد بود.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از شرایط کنونی جهان اسلام اظهار داشت: جهان اسلام اکنون در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تنها راه رهایی از شرایط کنونی وحدت امت اسلام است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه وحدت امت اسلامی یکی از مسائل بسیار مهم برای جهان اسلام است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا برای وحدت جهان اسلام تلاش کرده است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر وحدت امت اسلامی تأکید شده است.
 
وی با اشاره به اختلافات بسیار عمیق میان پروتستان ها، کاتولیک ها و ارتدکس ها در اروپا اظهار داشت: از ابتدا تاکنون اختلافات بسیار عمیقی میان پروتستان ها، کاتولیک ها و ارتدکس ها وجود داشته اما با وجود این اختلافات عمیق کشور های اروپایی با هم متحد شده اند اما می بنیم که میان شیعه و سنی با وجود اختلاف بسیار بسیار اندک، هنوز اتحاد و وحدت واقعی شکل نگرفته است.
 
آیت الله اراکی با بیان اینکه افریقا نقش بسیار مهمی در آینده جهان ایفا خواهد کرد، اظهار داشت: افریقا دارای ثروت های عظیمی است و در آینده با بهره برداری از این ثروت عظیم می تواند نقش بسیار برجسته ای در اقتصاد جهان ایفا کند.
 
وی افزود: کشور مسلمان چاد به خاطر برخورداری از شرایط جغرافیایی خاص در اینده افریقا بسیار اثر گذار خواهد بود و امیدوار هستیم روابط میان چاد و جمهوری اسلامی ایران بویژه در زمینه تقریب بیشتر از این گسترش یابد.
 
لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار اعضای هیئت چاد گزارشی از وضعیت مسلمانان این کشور ارائه کردند.
 
 
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgzx9xnak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی