تاریخ انتشار۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 213003

استقبال رسمی از پیکر مرحوم دکتر غضنفر رکن آبادی در تهران

مسئول پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امورخارجه از برنامه‌ریزی برای استقبال رسمی از پیکر دیپلمات انقلابی مرحوم «غضنفر رکن‌آبادی» در فرودگاه امام خمینی (ره) خبرداد. پیکر این حاجی جان باخته در فاجعه منا شنبه وارد می شود.
استقبال رسمی از پیکر مرحوم دکتر غضنفر رکن آبادی در تهران

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) حسين اميرعبداللهيان به نمايندگي از محمدجواد ظريف وزيرامور خارجه با حضور در جمع خانواده مرحوم غضنفر ركن ابادي با همسر فرزندان و خانواده ايشان ابراز همدردي كرد. 

وي با تجليل از تلاشهاي ايثارگرانه ركن آبادي ياد و خاطره ديپلمات ارشد و سفير سابق كشورمان در بيروت را گرامي داشت و بارديگر برمسئوليت عربستان در قبال فاجعه منا تاكيدكرد. 

عبدالله سهرابی رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امور خارجه هم از برنامه‌ریزی برای استقبال رسمی از پیکر دیپلمات انقلابی مرحوم «غضنفر رکن‌آبادی» صبح شنبه و در فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

سهرابی گفت: تدابیر لازم در وزارت امور خارجه، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای استقبال باشکوه و رسمی از پیکر این دیپلمات بسیجی و مهاجرالی‌الله اتخاذ شده است.

وی افزود: قرار است به محض قطعی شدن ساعت ورود پیکر ایشان در روز شنبه، ابتدا استقبال رسمی با حضور مسئولان وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت و دوستان و همکاران ایشان در پاویون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) انجام شود و در مرحله بعد، مراسم تشیع از مقابل منزل ایشان و سپس به صورت رسمی از مقابل وزارت امور خارجه انجام خواهد شد.

رئیس پرونده مفقودان فاجعه منا در وزارت امور خارجه تصریح کرد: قرار اولیه ما برای ورود پیکر مرحوم رکن آبادی به تهران، امروز پنجشنبه بود که به دلیل مشکلات خطوط هوایی این کار به تعویق افتاد.

وی همچنین درباره پیگیری سرنوشت سایر مفقودان حادثه منا نیز گفت: در این رابطه با جدیت در حال پیگیری هستیم و سرکنسول ما در عربستان سه شنبه اعلام کرد که روند کارها بر اساس آزمایش‌های DNA صورت گرفته، در حال انجام است تا به زودی تکلیف تمام مفقودان این فاجعه معلوم شود.
https://taghribnews.com/vdcgzw9xwak9qz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی