تاریخ انتشار۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : 233308

دیدار ظریف با رئیس جمهور سابق و وزیر امور خارجه فنلاند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در ادامه برنامه کاری خود در فنلاند با "مارتی آهتیساری" رئیس جمهوری سابق این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
دیدار ظریف با رئیس جمهور سابق و وزیر امور خارجه فنلاند
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر ظریف که در دومین بخش از سفر اروپایی خود عصر دیروز از ورشو وارد "هلسینکی"شد، امروز سه شنبه برنامه کاری خود را با سخنرانی و پرسش و پاسخ در نشست بسته و غیر رسانه ای "فروم هلسینکی" درباره فرصت ها و چالش های فراروی امنیت خاورمیانه آغاز و سپس با آقای "مارتی آنتیساری" رئیس جمهور سابق فنلاند دیدار کرد.

طرفین در این ملاقات در خصوص بحران های منطقه غرب آسیا و راه های پایان آن گفتگو و رایزنی کردند.

"مارتی آهتیساری" متولد 23 ژوئن 1937میلادی، رئیس جمهوری پیشین کشور فنلاند در سال‌های 1994-2000 بود؛ وی هم اکنون به عنوان دیپلمات میانجی سازمان ملل برای حل مناقشات بین‌المللی فعالیت می‌کند و در فنلاند نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

آهتیساری در سال 2008 به‌ دلیل تلاش‌هایش در سه دهه برای برقراری صلح در جهان و حل مناقشات بین‌المللی موفق به دریافت جایزه صلح نوبل شد.

دکتر ظریف امروز همچنین با "تیمو سوئینی" همتای فنلاندی خود نیز در محل وزارت خارجه این کشور دیدار و در خصوص روابط و همکاری های دو کشور در حوزه های سیاسی، اقتصادی، بانکی و پارلمانی گفتگو و رایزنی کرد.

وی در این ملاقات، ضمن تشریح ظرفیت های انسانی و اقتصادی گسترده ایران ابراز امیدواری کرد، در مرحله پسابرجام زمینه گسترش همکاری های دو کشور فراهم شودد.

 وزیر امور خارجه با اشاره به ترکیب و سطح هیأت اقتصادی همراه و همایش مشترک اقتصادی ایران و فنلاند که از طرف اتاق های بازرگانی دو کشور، در هلسینکی در حال برگزاری است، آینده روابط دو کشور را امیدبخش توصیف کرد.

وزیر خارجه فنلاند نیز با تشکر از دکتر ظریف و ابراز خشنودی از حضور هیأت اقتصادی همراه وزیر خارجه در سفر به فنلاند گفت:همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف از جمله ارتباطات و آموزش می تواند گسترش یابد.

 وزرای خارجه دو کشور همچنین در خصوص بحرانهای موجود در منطقه غرب آسیا و راههای حل آن رایزنی و تبادل نظر کردند؛ دیدار وزرای خارجه دو کشور با ضیافت رسمی ناهار وزیر خارجه فنلاند به افتخار دکتر ظریف ادامه یافت.
https://taghribnews.com/vdcgzw9x7ak9ww4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی