تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۵۷
کد مطلب : 257005

هشدار شدید الوفاق نسبت به اجرای حکم اعدام شهروندان/ تظاهرات اعتراضی مردم بحرین/ امضای حکم اعدام توسط پادشاه

نایب رییس جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، آل خلیفه را نسبت به اجرای حکم اعدام 3 تن از شهروندان این کشور برحذر داشت.
هشدار شدید الوفاق نسبت به اجرای حکم اعدام شهروندان/ تظاهرات اعتراضی مردم بحرین/ امضای حکم اعدام توسط پادشاه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین در پیامی نسبت به اجرای حکم اعدام انقلابیان در این کشور واکنش نشان داد و جامعه جهانی را به اتخاذ مواضع قاطع در قبال رخدادهای بحرین فراخواند.
 
در این پیام آمده است: برخی منابع از قصد آل خلیفه برای اعدام سه تن از شهروندان بی گناه خبر می دهند. این افراد بر اساس مراحل قضاییِ سرشار از اشتباه و مغالطه فراوان به اعدام محکوم شده اند.
 
وی افزود: محاکمه های صورت گرفته کاملا باطل بوده و اجرای این احکام به معنای ریختن خون حرام و ارتکاب جنایت بزرگ به شمار می آید.
 
این روحانی بحرینی تأکید کرد که جامعه حقوقی جهان پیش از این نیز از بی اعتمادی جهانی نسبت به دستگاه قضایی بحرین به دلیل صدور احکام سیاسی ظالمانه و به دور از عدالت علیه زندانیان رأی، خبر داده بود.
 
حجت الاسلام الدیهی اظهار  داشت: اجرای حکم اعدام این شهروندان یک جنایت خطرناک و جنون آمیز به شمار می آید چرا که اوضاع انسانی و اخلاقی و ملی به رشد و تعقل و دوری از اقدامات انتقام آمیز نیاز دارد.
 
عضو ارشد جمعیت الوفاق ادامه داد که این اقدامات انتقام جویانه به معنای جنایت علیه بحرین و تاریخ و فرهنگ و آینده کشور است و هیچ کس نمی تواند آنها را توجیه کند و مطمئنا پیامدهای خطرناکی برای آینده کشور رقم خواهد زد.
 
صدها نفر از مردم بحرین  در اعتراض به تصمیم احتمالی مقام های این کشور برای اعدام سه تن از شیعیان متهم به حملات سال 2014، در خیابان های منامه پایتخت تظاهرات کردند.
 
اعتراض ها هنگامی شروع شد که شبکه های اجتماعی اعلام کردند، خانواده های عباس السمیع، سامی مشیمع و علی السنکیس اخیرا برای دیدار با بستگان خود به زندان «جو» فراخوانده شده اند.
 
این سه نفر در سال 2015 به اتهام قتل سه نیروی پلیس از جمله دو بحرینی و یک اماراتی محکوم شدند. محکومان بر بیگناهی خود اصرار دارند .
 
این در حالی است که دیده بان حقوق بشر موسوم به هیومن رایتس واچ با انتقاد شدید از عملکرد رژیم آل خلیفه در بحرین در نقض حقوق بشر و آزادی بیان، برخورد این رژیم با معترضان را نامناسب دانست.
 
منابع خبری همچنین از امضای حکم اعدام سه جوان بحرینی به دست پادشاه این کشور خبر دادند.
 
شبکه المنار گزارش داد که شاه بحرین اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی را امضا کرده است و این در حالی است که مردم این کشور برای اعلام خشم خود در خیابان‌ها حضور دارند.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgzu9xnak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی