تاریخ انتشار۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 244603

واکنش وزارت خارجه به توافق آتش بس در سوریه

بهارم قاسمی: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انساندوستانه استقبال کرده است.
واکنش وزارت خارجه به توافق آتش بس  در سوریه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه 22 شهریور، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس  در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انساندوستانه استقبال کرده است.

بهرام قاسمی ادامه داد: آتش بس شامل گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه های تازه تأسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است.
با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا باشد و  به عنوان فرصتی برای تجدید قوا  و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروههای تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

 قاسمی افزود: همانگونه که دولت سوریه نیز بارها تأکید کرده است، فقدان ضمانت های لازم در خصوص پایبندی گروههای تکفیری - تروریستی به آتش بس، مانع موفقیت تلاش های قبلی برای برقراری آتش بس بوده و لذا استمرار و پایداری آتش بس، منوط به ایجاد سازوکار فراگیر نظارت و  به ویژه کنترل مرزها برای جلوگیری از اعزام تروریست های تازه نفس و ارسال سلاح و سایر منابع مادی برای تروریست ها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارسال کمکهای انسان دوستانه در دوره آتش بس نیز خاطر نشان کرد: ارسال این کمک ها می بایست بدون هیچ گونه تبعیضی، به تمام مناطق سوریه به ویژه مناطق تحت سیطره و یا تحت محاصره گروههای تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سال ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته اند، انجام شود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و  راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.
https://taghribnews.com/vdcgzt9xwak9t34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی