تاریخ انتشار۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : 241408

8 مورد نقض آتش بس در سوریه طی 24 ساعت گذشته

مرکز روسی هماهنگی آتش بس در سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 8 مورد نقض آتش بس گزارش شده است.
8 مورد نقض آتش بس در سوریه طی 24 ساعت گذشته
به گزارش خبرگزای  تقریب(تنا)، مرکز روسی هماهنگی آتش بس در سوریه واقع در پایگاه "حمیمیم" در بیانیه ای اعلام کرد: گروه موسوم به "جیش الاسلام"  با شلیک خمپاره به شهرک های حوش نصری، النشابیه، حرستا، القابون، عربین و دوما واقع در حومه دمشق، آتش بس را نقض کرد.

در استان لاذقیه نیز عناصر مسلح وابسته به گروه موسوم به "احرار الشام" روستای شلّف را هدف قرار دادند.

بر همین اساس، تروریست های جبهه النصره و داعش نیز در تلاش برای به شکست کشاندن آتش بس، شهرک ها و مناطق مسکونی استان های حلب، دمشق، لاذقیه و ادلب را طی 24 ساعت گذشته هدف قرار دادند.

در بخش دیگر بیانیه مرکز روسی هماهنگی آتش بس آمده است: 371 منطقه به آتش بس در سوریه پیوسته اند و شمار گروه هایی که پایبندی خود به آتش بس را اعلام کرده اند 69 مورد اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، دو تن کمک های انسانی به ساکنان شهر حمص و دو تن دیگر به منطقه صلیب الترکمان در استان لاذقیه ارسال شد.

هواپیماهای کمک رسان روسی نیز 21 تن کمک های ارائه شده توسط سازمان ملل را به ساکنان شهر دیر الزور که توسط تروریست های داعش محاصره شده است، رساندند.

پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.

بیش از پنج سال قبل آمریکا در رأس گروهی از کشورهای غربی عربی، تندروترین تروریست ها از کشورهای مختلف جهان حتی اروپایی را در گروه های داعش، جبهه النصره، احرارالشام و جیش الاسلام با حمایت های مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی سازمان داد و برای جنگ شهرها به سوریه گسیل کرد که مرگ ده ها هزار نفر به ویژه زنان و کودکان، آوارگی میلیون ها نفر و نابودی تقریبا تمامی زیرساخت ها این کشور را در پی داشته است.
 
https://taghribnews.com/vdcgzq9x7ak9tt4.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی