>> اعطای گواهینامه حلال به مدرسه بین المللی ماتیا گوبتس شهر زاگرب | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۷:۱۵
کد مطلب : 181009

اعطای گواهینامه حلال به مدرسه بین المللی " ماتیا گوبتس " شهر زاگرب

مفتي اعظم کرواسي : گسترش مراكز حلال موجب تعامل بيشتر ميان اقليت مسلمانان و مسيحيان است
اعطای گواهینامه حلال به مدرسه بین المللی " ماتیا گوبتس " شهر زاگرب

به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از زايزني فرهنگي ايران در زاگرب ، عزيز حسنوويچ مفتي اعظم كرواسي در مراسم اعطاي گواهينامه محصولات حلال به مدرسه بين المللي ماتيا گويتس زاگرب گفت : مراكز محصولات حلال موجب تعامل بيشتر بين اقليت مسلمانان و مسيحيان مي شود . 

حسنوويچ با تشكر از تلاش هاي مدير مدرسه براي ارتقاي موقعيت مسلمانان وروابط خوب آنها يا پيروان ساير اديان - گسترش مراكز حلال را اتفاقي مهم در زندگي مسلمانان در كرواسي دانست و اعطاي گواهي نامه حلال به مدرسه بين المللي را براي دانش آموزان مسلمان اين مدرسه امري مهم توصيف كرد . 

مفتي کرواسي درحاشيه اين مراسم با سيد مجتبي اكرمي رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در زاگرب ديدار و درباره زندگي خوب مسلمانان در كنار ديگر اديان و همچنين امور رفاهي آنها گفتگو كرد .
وي با اشاره به پيگيري و اهميت دادن به اين فرصت ها و توجه رسانه هاي جمعي به اين گونه رويدادها- آن را يكي از راه هاي خوب براي مقابله با پديده اسلام هراسي دانست و تاثير مثبت آن را براي هر دو جامعه مسلمان و مسيحي برشمرد و كرواسي را نمونه اي بسيار خوب براي زندگي تمامي جوامع مذهبي در كنار يكديگر خواند . 

در اين مراسم افزون بر مفتي کرواسي و جمعي از اعضاي مجلس و مدرسه اسلامي زاگرب - نماينده آموزش و پرورش و رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در كرواسي و همچنين وابسته نظامي سفارت تركيه و خبرنگاران رسانه هاي جمعي اين كشور حضور داشتند . 

با توجه به حساسيت هاي موجود در بالكان در خصوص مناره مساجد ، كرواسي درمجموع  ۲۴ مسجد (بدون مناره ) دارد و فقط دو مسجد داراي مناره است كه يكي از آن ها مسجد جامع زاگرب است . 

مجلس جمعيت اسلامي کرواسي نيز مهم ترين ارگان قانون گذار جمعيت اسلامي براي مسلمانان در اين كشور محسوب مي شود .  اين مجلس داراي رييس - دومعاون - يك دبير و ۱۵ نماينده است كه مدت نمايندگي آن ها چهار سال است .

درسراسر كرواسي ۱۳ مجلس جمعيت اسلامي وجود دارد و از اين ميان مجالس شهرهاي + زاگرب " و + ري يكا" كه بيشترين مسلمانان كرواسي را در خود جاي داده اند ۳ مجلس اسلامي دارند . 

بر اساس آمار رسمي که هر ده سال يك بار انجام مي گيرد شمار مسلمانان كرواسي ۵۷ هزار و ۶۶۶ نفر است ولي بر اساس آمار غير رسمي اين تعداد تا ۸۰ هزار نفر نيز گزارش شده است كه ۱۶ هزار نفر آنها در زاگرب پايتخت اين كشور زندگي مي کنند .

https://taghribnews.com/vdcgzq9qyak97z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی