تاریخ انتشار۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۸
کد مطلب : 255106

فعالیت بیش از دو هزار تروریست سعودی در منطقه

بر اساس اعلام وزارت کشور عربستان، بیش از دو هزار سعودی به عضویت گروه‌های تروریستی درآمده‌اند.
فعالیت بیش از دو هزار تروریست سعودی در منطقه
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سرلشکر منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی، در مصاحبه با روزنامۀ الحیات گفت: تعداد سعودی‌هایی که در مناطق جنگی حضور دارند، دو هزار و 93 نفر است.
 
ترکی گفت: بیش از 70 درصد از آن‌ها، یعنی 1540 نفر، در سوریه حضور دارند و 147 نفر از این تروریست‌ها به یمن - که مقر القاعده در شبه‌جزیرۀ عربستان است - رفته‌اند.
 
وی افزود: احتمالاً 31 نفر از تروریست‌ها در افغانستان یا پاکستان حضور دارند و گمان می‌رود پنج نفرشان هم به عراق رفته باشند.
 
به گفتۀ سرلشکرترکی، 73 نفر از این تروریست‌های سعودی به اتهام فعالیت‌های تروریستی در کشورهای خارجی دستگیر شده‌اند.
 
سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی در حالی این اظهارات را مطرح کرد که رژیم آل‌سعود به حمایت مالی و ایدئولوژیک از تفکر وهابیت تکفیری و اقدامات خشونت‌طلبانۀ تروریست‌ها در کشورهای منطقه ازجمله سوریه و یمن متهم است.
 
احمد قطان، سفیر عربستان در قاهره و نمایندۀ این کشور در اتحادیۀ عرب، بعد از آزادی شهر حلب گفته بود ریاض تا براندازی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، از معارضان حمایت خواهد کرد.
 
نشریه انگلیسی ایندیپندنت نیز پیش از این گزارش داده بود تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن شرایط را برای قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مهیا کرده است.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgzn9x3ak9nq4.rpra.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی