تاریخ انتشار۲۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۲
کد مطلب : 238600

آل خليفه با انحلال جمعیت الوفاق بحرین نشان داد به دنبال حل مشکلات نيست

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انحلال جمعیت الوفاق بحرین با حکم دادگاه آن کشور را اقدامی غیرسازنده توصیف کرد.
آل خليفه با انحلال جمعیت الوفاق بحرین نشان داد به دنبال حل مشکلات نيست
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، بهرام قاسمی اين اقدام دادگاه آل خليفه را در مسير تشدید فشارهای سازمان یافته بر شخصیت‌ها و جمعیت‌های میانه‌رو در بحرین ارزيابي و تصريح کرد: این نوع اقدامات دولت بحرین، بیانگر آن است که آنان به دنبال حل معضلات و مشکلات موجود نیستند و این رفتارها شرایط را پیچیده‌تر خواهد کرد.
 
سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تأکید بر این که انحلال جمعیت‌های معتدل و میانه‌رو و سلب تابعیت از رهبران سیاسی و مذهبیِ مورد احترام مردم بحرین در راستای منافع حکومت این کشور نیست، افزود: این نوع رفتارها راه را برای کسانی که به دنبال رویکردهای غیرمسالمت‌آمیز هستند باز خواهد کرد.
 
قاسمی بار دیگر به دولتمردان بحرین توصیه کرد از تشدید رویکردهای صرفاً امنیتی و  پلیسی خودداری و با انجام اقدامات اعتمادساز، زمینه‌های لازم را برای گفت‌وگوهای جدی، سازنده و هم‌گرایی هر چه بیش‌تر در جامعه بحرین فراهم کنند.
 
دادگاه عالی بحرین صبح یکشنبه جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه شیعی مخالف در این کشور را منحل و دستور مصادره اموال آن را صادر کرد. بنا بر حکم دادگاه، اموال و دارایی‌های مصادره شده الوفاق باید به خزانه دولتی واریز و منتقل شود.
 
وزارت دادگستری بحرین پیشتر در 25 خرداد امسال فعالیت الوفاق را به حالت تعلیق درآورده بود.
 
الوفاق با نام کامل «جمعیت وفاق ملی اسلامی» در سال ۲۰۰۱ به همت شیعیان بحرین تأسیس شد. این جمعیت توانست تمام ۱۸ کرسی مجلس بحرین که به شیعیان اختصاص داده شده بود را در سال 2010 به دست آورد.
https://taghribnews.com/vdcgz79xzak9w34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی