تاریخ انتشار۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 256709
//تحولات موصل//

تسلط نیروهای عراقی بر ۸۰ درصد شرق موصل/ ورود ارتش به کاخ ریاست جمهوری

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند بر ۸۰ درصد از شرق موصل مسلط شوند.
تسلط نیروهای عراقی بر ۸۰ درصد شرق موصل/ ورود ارتش به کاخ ریاست جمهوری
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم اعلام کرد که نیروهای عراقی دست کم بر 80 درصد از شرق موصل مسلط شدند.
 
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق پیش از ظهر امروز وارد مناطق «المالیه»، «الصدیق» «یارمجه» و «7نیسان» و «سومر» شده‌ و به شدت با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند و اکنون این پنج منطقه در آستانه آزادسازی قرار گرفتند.
 
دستگاه مبارزه با تروریسم یکی از بارزترین نیروهای عراقی است که در چارچوب عملیات گسترده و برای بازگرداندن امنیت به موصل بزرگترین پایگاه تروریست ها در کشور عراق، با داعش مبارزه می کند.
 
خبر دیگر این که نیروهای مسلح عراق وارد کاخ ریاست جمهوری در محله المالیه در شرق موصل شدند.
 
همچنین یک فرمانده بلندپایه عراقی اعلام کرد عملیات برای بازپس گیری شهر موصل احتمالا طی مدت سه ماه یا کمتر به اتمام خواهد رسید.
 
طالب شقاتی  اعلام کرد این احتمال وجود دارد که موصل در عرض سه ماه یا کمتر آزاد شود اما تعیین اینکه این عملیات چه مدت به طول خواهد انجامید دشوار است زیرا این یک جنگ متعارف نیست.
 
فرماندهی عملیات موسوم به قادمون یا نینوا هم از ادامه پیشروی ها در شهر موصل و به هلاکت رسیدن 193 تروریست دیگر عضو گروه (تفکیری صهیونیستی) داعش خبر داد. عبدالامیر رشید یارالله در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مبارزه با تروریسم پیشروی به طرف منطقه الصدیق را آغاز کرده اند و توانسته اند منطقه السکر و بخشی از منطقه 7 نیسان را آزاد ­و پرچم عراق را بر فراز ساختمان های این مناطق به اهتزاز در آورند.
 
در همین حال یک منبع نظامی اعلام ­کرد با انهدام پل کوچکی در بخش شرقی شهر موصل مسیر تدارکاتی و امداد رسانی عناصر داعش ­بین مناطق شرق و شمال این شهر قطع شد. سرتیپ علاء ناظم السعدونی از فرماندهان لشکر ­16 ارتش عراق گفت ­جنگنده های به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا پل ارتباطی الخوصر را منهدم کردند. السعدونی افزود ­گروه ­ترویستی داعش از پل الخوصر­برای امداد رسانی برای عناصر این گروه که همچنان با نیروهای عراقی در بخش های شمال و شمال شرق موصل می جنگند ، استفاده می کرد .
https://taghribnews.com/vdcgz39xyak9nu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی