تاریخ انتشار۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب : 216406

مکتب مقاومت و مکتب سمير قنطار، مبارزه با ياس و نااميدي است/ تصميم انتقام گيري ما از روز اول جدي بوده است

دبیرکل حزب الله لبنان: يکي از ويژگي هاي بارز سمير قنطار، اميد به بازگشت به فلسطين و ايمان به نابودي اسراييل بود. اين در حالي است که اسراييل براي از بين بردن اميد ملت فلسطين و محور مقاومت تلاش زيادي کرده است.
مکتب مقاومت و مکتب سمير قنطار، مبارزه با ياس و نااميدي است/ تصميم انتقام گيري ما از روز اول جدي بوده است
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) سيد حسن نصرالله در مراسم يادبود هفتمين روز شهادت سمير قنطار سردار اسراي لبناني و از فرماندهان حزب الله در بيروت گفت: مقاومت بدون جانفشاني معنايي ندارد.
دبيرکل حزب الله لبنان از همه کساني که در مراسم گراميداشت ياد شهيد قنطار شرکت کردند يا به گونه هاي مختلف حمايت و همبستگي خود را با مقاومت و شهيد آن (قنطار) اعلام کردند، تشکر و قدرداني کرد. 

نصرالله بار ديگر شهادت کساني را که به همراه قنطار در جرمانا شهيد شدند به خانواده هاي آنها تسليت گفت و افزود: در حالي که هر روز در لبنان با شهداي جهاد وداع مي کنيم بايد شهادت اين دوستان را به خانواده هاي آنها تبريک و تسليت بگوييم. 

نصرالله در ادامه با تبریک ميلاد پيامبر اسلام (ص) و همزماني آن با ميلاد حضرت عيسي مسيح (ع) گفت: 67 سال است که منطقه ما عيد واقعي را نچشيده است به ويژه در سالهاي اخير که جنگ و درگيري منطقه را فراگرفته است، جنگي که به نفع رژيم صهيونيست است.
 
دبيرکل حزب الله لبنان گفت يکي از روحيه هاي سمير قنطار روحيه مسئوليت پذيري بود که ما امروز به آن نيازمنديم. ويژگي ديگر او جانفشاني تا پاي جان بود، يعني همان کاري که امروز جوانان فلسطيني در قدس انجام مي دهند. مقاومت بدون جانفشاني معنا ندارد. ويژگي سوم سمير قنطار، مقاومت و پايداري او در زندانهاي رژيم صهيونيستي بود. اسارتي که 30 سال طول کشيد اما اين سالها در اراده و عزم او تاثير نگذاشت.
 
وي افزود: سمير قنطار حتي در زندان هم از عمر خود به خوبي بهره برد و هيچگاه نااميد نشد. او که به چندين بار حبس ابد محکوم بود به اسيران، اميد مي داد و آنها را به مقاومت و عدم سازش با دشمن ترغيب مي کرد. يکي از مهمترين ويژگيهايي که رزمندگان مانند قنطار دارند، ايثارگري است. زماني که زندگي، اسم و رسم فرد براي او از همه چيز مهمتر شود، اين فرد در خطر جدي است اما رزمندگان از خود مي گذرند و در خط اول حاضر مي شوند تا همرزمانشان را از خطر نجات دهند. او بعد از سال 2000 حاضر شد نامش از ليست تبادل اسرا خارج شود تا همرزمان ديگرش آزاد شوند. ويژگي ديگر قنطار، اصرار بر ادامه راه خود بود.
 
سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم يادبود هفتمين روز شهادت سيمر قنطار گفت سمير قنطار تصميم گرفت اقدامي متفاوت انجام دهد که به همين علت حضور در سوريه و پيوستن به مقاومت مردمي در جولان اشغالي را انتخاب کرد. اسرائيل حساسيت زيادي درباره جولان اشغالي داشت و تلاش کرده تا مقاومت مردمي را در آن در نطفه خفه کند. اسرائيل هميشه مسايل را به ايران نسبت داده و در نگاه او هر کس در جبهه مقاومت باشد، مزدور ايران است. اسرائيل حتي از بازگشت جولان به ذهن مردم و تحولات سياسي هراس دارد که به همين علت حساسيت شديدي نسبت به آن دارد. گناه بزرگ قنطار آن که اسرائيل براي ترور وي و دوستانش قواعد درگيري را بر هم زد و او را در جرمانا در سوريه ترور کرد و خطرات آن را پذيرفت، فکر کردن به جولان اشغالي بود.
نصرالله گفت اسرائيل حساسيت زيادي درباره جولان اشغالي داشت و تلاش کرده تا مقاومت مردمي را در آن در نطفه خفه کند. اسرائيل هميشه مسايل را به ايران نسبت داده و در نگاه او هر کس در جبهه مقاومت باشد، مزدور ايران است. اسرائيل حتي از بازگشت جولان به ذهن مردم و تحولات سياسي هراس دارد که به همين علت حساسيت شديدي نسبت به آن دارد.
 
وي گفت: يکي از ويژگي هاي بارز سمير قنطار، اميد به بازگشت به فلسطين و ايمان به نابودي اسراييل بود. اين در حالي است که اسراييل براي از بين بردن اميد ملت فلسطين و محور مقاومت تلاش زيادي کرده است. مکتب مقاومت و مکتب سمير قنطار، مبارزه با ياس و نااميدي است. دشمنان مي خواهند فلسطينيان را به گونه اي نااميد کنند که جوانان فلسطيني مهاجرت به هر کشور ديگري را بپذيرند اما آنها در اين توطئه هم شکست خورده اند و در اين مورد مصاديق زيادي وجود دارد.
سيد حسن نصرالله گفت بر اساس تجربه هاي تاريخي و سنت تاريخ هر اشغالگري از بين مي رود. مقاومت فلسطين و لبنان با امکانات کم خود توانسته اند موفقيتهاي زيادي کسب کنند. اگر امکانات ارتش هاي عرب خدمت فلسطين قرار مي گرفت چه مي شد؟ 
اسراييل دو راه در برابر فلسطينيان قرار داده است، يا تحت اشغال زندگي کنند و يا به کشورهاي ديگر مهاجرت کنند. بنابر اين باقي ماندن در سرزمين فلسطين خود، مقاومت بزرگي است و جهان اسلام بايد به آنها کمک کند.
دبيرکل حزب الله افزود: اسراييلي که ادعاي قدرت دارد، نيروهايش در مرز با لبنان مانند موش در سنگرهايشان پنهان شده اند. آنها در داخل و خارج و در مرز نگرانند و بايد نگران باشند. حزب الله بي شک به ترور قنطار پاسخ خواهد داد. 
وي ادامه داد: دوست و دشمن بداند، ما نمي توانيم و ممکن نيست در برابر خون مقاومانمان سکوت کنيم، هر چند که اين کار براي ما تبعاتي داشته باشد. تصميم انتقام گيري ما از روز اول جدي بوده است.
https://taghribnews.com/vdcgz39x3ak9qt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی