تاریخ انتشار۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 210899
آیت الله اراکی در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت:

وجوب دفاع از سرزمین فلسطین مورد اتفاق همه علمای اسلام است/هیچ دولتی حق ندارد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد

دبیر کل مجمع جهای تقریب با تأکید بر اینکه دفاع از فلسطین و آزادی سرزمین فلسطین یک واجب شرعی است، اظهار داشت: وجوب دفاع از سرزمین فلسطین و آزادی آن امری است که همه علمای اسلامی بر آن اتفاق نظر دارند.
وجوب دفاع از سرزمین فلسطین مورد اتفاق همه علمای اسلام است/هیچ دولتی حق ندارد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد
به گزارش خبرنگار تقریب از بیروت، آیت الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عصر روز جمعه در نشست اتحادیه جهانی علمای مقاومت در بیروت ، طی سخنانی خطاب به ملت فلسطین گفت: ای ملت فلسطین ما علمای اسلام در اینجا جمع شده ایم تا با دلهایمان، روحمان و جانمان اعلام کنیم که با شما هستیم و آماده ایم که با هر وسیله ای از شما دفاع کنیم.
 
وی با اشاره به آیه (واذكروا نعمة الله عليكم وميثاقه الذي واثقكم به إذ قلتم سمعنا وأطعنا)، اظهار داشت: ما امروز اینجا جمع شده ایم تا با پیامبرمان تجدید بیعت کنیم و اعلام کنیم که ما بر عهد و میثاق خود پایبندیم.
 
آیت الله اراکی  با تأکید بر اینکه ای پیامبر خدا ما همچنان بر عهد خود استوار و صادق هستیم، افزود: با تو عهد بستیم که دینت را یاری کنیم و اکنون از ملت فلسطین و کسانی که در خاک فلسطین برای دفاع از مسجد الاقصی و حق پایمال شده فلسطینیان می جنگند، حمایت می کنیم.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب خطاب به ملت مظلوم فلسطین گفت: ما در کنار شما هستیم و آماده ایم که جان و مال خود را در راه پیشبرد اهداف مقاومت
و دفاع از خاک فلسطین فدا کنیم.
 
آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: دفاع از فلسطین و آزادی سرزمین فلسطین یک واجب شرعی است و بر هر مسلمانی واجب است که به فلسطینی ها کمک کند تا فلسطینیان بتوانند به پیروزی برسند.
 
وی افزود: وجوب دفاع از سرزمین فلسطین و آزادی آن امری است که همه علمای اسلامی در ان اتفاق نظر دارند.


آیت الله اراکی خطاب به نخبگان و علما از همه مذاهب و همه کشورهای اسلامی گفت: من در اینجا به چند نکته اشاره می کنم. نکته اول اینکه دفاع از فلسطین امری واجب و شرعی و از مهمترین واجبات است و این دفاع تا آزادی کامل همه سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: نکته دوم اینکه اعلام می کنیم یاری مردم فلسطین با هر چیزی اعم از سلاح، مهمات، کمک مالی و انسانی امری واجب و شرعی است و هر کسی که می تواند باید از ملت فلسطین حمایت و یاری کند.
 
دبیر کل مجمع جهانی اظهار داشت: نکته سوم اینکه هیچ کس حق ندارد در معاهدات و در توافقات از حق مردم فلسطین چشم پوشی کند. در هر عهد و قراردادی که حق ملت فلسطین پایمال شده باشد خلاف شرع، کتاب و سنت است.
 
وی افزود: جهاد برای آزادسازی خاک فلسطین جهادی ادامه دار است و این جهاد تا آزادسازی کامل سرزمین فلسطین واجب شرعی است.
 
آیت الله اراکی تأکید کرد: هر قراردادی که در آن رژیم صهیونیستی حتی بر یک وجب از خاک فلسطین
مسلط شود آن قرار داد غیر قابل قبول و مردود است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب افزود: نکته چهارم اینکه رژیم صهیونیستی غیر قانونی است و هیچ دولتی حق ندارد رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد زیرا رژیمی که بر غصب، تجاوز و قتل برپا شده باشد مشروعیت ندارد و هرکس این رژیم را مشروع بداند برای تجاوز و قتل نیز مشروعیت قائل است.
 
وی افزود: ما در اینجا جمع شده ایم تا اعلام کنیم که رژیم صهیونیستی مشروعیت ندارد و هیچ کس نمی تواند به آن مشروعیت دهد.
 
آیت الله اراکی اظهار داشت: نکته پنجم اینکه این انتفاضه جدید که اخیرا در سرزمین های اشغالی آغاز شده است باید تا تحقق وعده الهی ادامه یابد زیرا خداوند متعال وعده داده است که پیروزی از آن مظلومان است.
 
دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: ما به برادران و فرزندانمان در فلسطین می گوییم ما با شما هستیم و شکیبا باشید زیرا صبر منجر به پیروزی خواهد شد.
 
لازم به ذکر است، نشست اتحادیه علمای مقاومت عصر روز جمعه به ریاست شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت و با حضور آیت الله محسن اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب ، آیت الله محمد علی تسخیری رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب و تعداد زیادی از علمای برجسته جهان اسلام از کشورهای مختلف در بیروت برگزار شد.
https://taghribnews.com/vdcgyz9xyak9q74.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی