>> دولت سوریه ادعای عفو بین‌الملل را رد کرد | خبرگزاری تقریب (TNA)
تاریخ انتشار۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 259490

دولت سوریه ادعای عفو بین‌الملل را رد کرد

دولت سوریه گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل را که در آن ادعا شده دولت سوریه 13 هزار زندانی را اعدام کرده است، کذب محض دانست و رد کرد.
دولت سوریه ادعای عفو بین‌الملل را رد کرد
به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، وزارت دادگستری سوریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: حکم‌های اعدام در سوریه تنها پس از محاکمه و طی مراحل کامل قضایی و با نظارت و کنترل دادستانی صادر می‌شود و هدف از این ادعای عفو بین‌الملل، تنها خدشه‌ دار کردن نام سوریه در مجامع بین‌المللی است.

در این بیانه آمده است: این اتهامات علیه دولت سوریه به دلیل پیروزیهای مستمر ارتش، آشتی ملی در سراسر کشور و شکست تروریست‌ها مطرح شده‌اند.

وزارت دادگستری سوریه افزود: طبق این گزارش ادعایی، شماری از اعدام‌شدگان، قضات و وکلای شناخته‌شده، بوده‌اند و ادعای اعدام آنان جای تعجب دارد، چراکه خبر اعدام این افراد سریعاً آشکار می‌شود.

این وزارت‌خانه افزود: قضات و وکلایی که ادعا شده، اعدام شده‌اند، در کارهای سیاسی دولت دخالتی نکرده‌اند پس دلیلی برای اعدامشان وجود نداشته است.

در این بیانیه آمده است: برای تهیۀ این گزارش با افرادی مصاحبه شده که ادعا کرده‌اند، قبلاً در زندان صیدنایا یا دیگر زندان‌ها مورد شکنجه قرار گرفته‌اند و در حال حاضر نیز در خارج از کشور به سر می‌برند.

وزارت دادگستری سوریه استدلال کرد: اگر حرف‌های آنان صحت دارد چطور خود آنان اعدام نشده‌اند و چگونه است که دولت، دیگران را اعدام و آنان را آزاد کرده است؟.

در پایان این بیانیه آمده است: وزارت دادگستری سوریه این ادعاها را به این دلیل که بر اساس مدارک مستند تهیه نشده‌اند و تنها مبتنی بر احساسات شخصی افرادی خارجنشین است که اهداف سیاسی علیه دولت دمشق دارند،  به‌ شدت رد می‌کند.
 
https://taghribnews.com/vdcgyy9xzak9nt4.rpra.html
مرجع : پرس تی وی
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی