تاریخ انتشار۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 189399

تشدید حملات عربستان به یمن/عربستان درخواست بان کی مون را برای توقف حملات نپذیرفت

در حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مسکونی جنوب صنعا دستکم 400 نفر کشته و زخمی شدند. سفیر سعودی در آمریکا گفت: بان کی مون خواهان پایان سریع عملیات جنگی شده اما حرف ما اجرای قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت است.
تشدید حملات عربستان به یمن/عربستان درخواست بان کی مون را برای توقف حملات نپذیرفت
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از العالم، شمار قربانیان حملات هوایی عربستان سعودی به مناطق مسکونی جنوب صنعا، پایتخت یمن، به ۴۶ کشته و ۳۴۱ زخمی رسید که بیشتر آنان زن و کودک هستند.
 
جنگنده های عربستان سعودی دیروز 129 بار شهرهای مختلف یمن را هدف قرار داده اند.

 حملات هوایی به نیروگاه گاز استان مارب نیز موجب  قطع برق در بیمارستان ها و افزایش مرگ زخمی ها شده است.
 
سخنگوی رسمی جنبش انصار الله یمن در واکنش به جنایت دیروز رژیم آل سعود در صنعا، این حملات را اوج جنایت و وحشیگری و بی اعتنایی به خون یمنی ها و کرامت و امنیت آنان دانست و گفت: این اقدامات نشانگر کینه و تنفر ائتلاف سعودی - صهیونیستی و آمریکایی است که حتی بر خلاف اخلاق جنگ و بر خلاف اخلاق اسلام و شرف عربیت است.
 
وی تأکید کرد: هر اندازه که حمله به یمنی ها شدت یابد به همان اندازه نیز ملت یمن در مقابله با تجاوزی که به چشم خود می بینند، متحدتر می شوند.

در همین حال عبدالله المعلمی سفیر سعودی در آمریکا در پایان نشست 40 دقیقه‌ای نمایندگان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با دبیرکل سازمان ملل متحد و نماینده جدید وی در امور یمن گفت: بان کی مون خواهان پایان سریع عملیات جنگی شده اما ما این توقف را به شروطی منوط کردیم و این همان شروطی است که قطعنامه هفته گذشته شورای امنیت خواهان اجرای آن است.

او افزود: دبیرکل سازمان ملل و ما معتقدیم که باید (این قطعنامه) به‌طور کامل اجرا شود.
قطعنامه شورای امنیت "از همه طرفهای درگیر" می‌خواهد که در سریع‌ترین زمان ممکن برای دستیابی به "آتش‌بس سریع" مذاکره کنند.
این قطعنامه همچنین از جنبش انصارالله خواست تا از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی کند. جنبش انصار الله و مردم و شخصیت‌های یمنی قطعنامه یادشده را ظالمانه دانسته و رد کرده‌اند.

بان کی مون روز جمعه نیز خواستار آتش‌بس فوری در یمن شد.

سفیر سعودی در آمریکا در زمینه تعیین جانشین جمال بن عمر نماینده سابق سازمان ملل در امور سوریه به این سخن اکتفا کرد که این مسئله در کشورهای شورای همکاری در حال بررسی است و پاسخ به‌زودی داده خواهد شد.

یک مسئول سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود، گفت: دبیرکل سازمان ملل در نشست یادشده نام اسماعیل الشیخ احمد دیپلمات موریتانی را مطرح کرده است و نمایندگان شورای همکاری گفتند که این پیشنهاد را به کشورهای خود منتقل خواهند کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcgyy9qyak97w4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی