تاریخ انتشار۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 193394
وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی :

امام منادی وحامی امت اسلامی بود

علی جنتی درمراسم تجدید میثاق اهالی فرهنگ و هنر در حسینیه جماران: امام (ره) ندای وحدت سرداد و امروز هم که ملتهای مسلمان در آتش تفرقه می‌سوزند، بیش از هر زمان دیگری نیاز به اندیشه‌های امام را احساس می‌کنیم، امام با عمل خود و سیره خود هادی ملت بود‌.
امام منادی وحامی امت اسلامی بود
به گزارش خبرگزاری تقريب(تنا) وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم افزود:  امروز یادگاران امام یادآور همه آن روحیات هستند و ملت خاطره امام را در وجود خود زنده می‌کند،‌ امیدوارم روح ایشان با پیامبر و اجداد طاهرش محشور شود و خداوند به ما توفیق بهره گیری از هدایت‌های آنان را عنایت کند.
 
وی گفت: امام احیاگر اسلام ناب محمدی بود و تبلور کامل اسلام که با نفس و تلاش‌هایش این ملت را زنده کرد و نجات داد. او سالیان دراز به کسب علم، فقاهت،‌ خودسازی،‌ تهذیب نفس و... پرداخت و با این روحیه عرفانی و خداجویی تحول بزرگی را توانست در جامعه ما ایجاد کند‌، در دوران دیکتاتوری سیاه رژیم گذشته که همه نفس‌هایشان در سینه حبس بود‌ و کسی را یارای مقابله با آن نبود،‌ حضرت امام(ره) فریاد کشید و ملت را از خواب غفلت بیدار کرد. زندان و تبعید را تحمل کرد تا این ملت را به جایگاه واقعی خویش برساند. یاران وی به او با اشتیاق پیوستند و محصول 17 سال تلاش ایشان سرنگونی رژیم سیاه گذشته و پایه گذاری جمهوری اسلامی ایران بود.
 
وی افزود:‌ امام(ره) امروز برای ملت ما و همه دنیا الگو، اسوه و الهام‌بخش است. سخنان وی در «صحیفه نور» نورافشانی می‌کند. وصیت‌نامه الهی سیاسی ایشان برای ملت ما و مستضعفان دنیا راهگشا است، امروز عزت و عظمت ایران مدیون امام(ره) است و بدون نام ایشان در هیچ جای دنیا جمهوری اسلامی ایران شناخته شده نیست.
 
وزیر ارشاد گفت:‌ جوانانی که به خاطر شرایط و سیاست غلط رژیم گذشته به کاباره‌ها و مراکز فساد کشیده می‌شدند، با نفس قدسی حضرت امام(ره) به گونه‌ای شدند که تا مرز شهادت و جانباری پیش رفتند. دستاوردهایی که امروزه این انقلاب به دست آورد،‌ و ما شاهد آن هستیم،‌ نتیجه خودباوری، اتکا به خود، روحیه جهاد، شهادت و خودسازی است که همه از امام سرچشمه می‌گیرد. امام(ره) به ما آموخت که در برابر ظلم بایستیم و از مظلوم دفاع کنیم. درس آزادگی و آزاد اندیشی را به ما آموخت و در شرایطی که تحجر حاکم بود،‌ فقه پویای شیعه را حکم فرما کرد. با همین نگاه جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد، امام(ره) چتر حمایت و هدایت خود را بر سر همه گروه‌های سیاسی، احزاب و عامه مردم گشود و همه را یکسان و برابر تحت پوشش خود قرار داد.
https://taghribnews.com/vdcgyw9qtak9yw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی