تاریخ انتشار۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۷
کد مطلب : 257096

مراسم شب هفت ایت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام

هاشمی تا پایان عمر بر اصول انقلاب پایبند و در خط امام و رهبری بود.
مراسم شب هفت ایت الله هاشمی رفسنجانی در مرقد مطهر امام
مراسم  هفتمین روز ارتحال رفیق دیرین و همسنگر مقام معظم رهبری آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور رئیس جمهور،اعضای هیات دولت، مقامات و مسوولان عالی رتبه کشوری و لشکری، علما و روحانیون، نمایندگان اقلیت های دینی و مذهبی و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته کشور، مداحان اهل بیت (ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند. سپس حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسوول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: هاشمی تا پایان عمر بر اصول انقلاب پایبند و تابع و پیرو خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب بودند.
ناطق نوری با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مفسری نوپرداز، مدیری مدبر و سیاستمداری هوشمند بود گفت: ارتحال عالم عالیقدر، روحانی مبارز، محقق و مفسر نوپرداز قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیری مدبر و مقتدر، آیت الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی الله اعظم، امام بزرگوار و به محضر مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن مرحوم بخصوص همسر محترمه اش ، یار و یاور دوران سخت ستمشاهی، دوران شکنجه ها و زندان ها ، همدم و همدل او بعد از انقلاب در تحمل ناملایمات و به شما ملت وفادار ، هوشیار و بیدار ایران تسلیت عرض می کنم. وی افزود: از خداوند بزرگ برای آن شخصیت کم نظیر علو درجات را خواستارم.
وی سپس به تشریح جایگاه ایشان و همچنین فعالیت های قبل و بعد از انقلاب آن مرحوم پرداخت و گفت:حضور پرشور مردم از همه گروهها و سلایق مختلف در مراسم‌های گوناگون مرحوم آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی تمام معادلات دشمن را بهم ریخت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور گسترده مردم انقلابی ایران در این مراسم را ناشی از ارادت و دلبستگی مردم به خط مقام معظم رهبری دانست و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی مصداق بارز انصار و السابقون و الاولین و از افرادی بود که خداوند از او راضی است.
اقای ناطق نوری در ادامه با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی زنده است، به فرمایش های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران درخصوص ایشان اشاره کرد و گفت: امام(ره) فرمودند هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تشییع باشکوه پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید از این حمایت ها و تشییع درس بگیریم تا دیگران بفهمند که ایران چیست و ایرانی کیست؟


 
https://taghribnews.com/vdcgyu9x3ak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی