تاریخ انتشار۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 221590
مولوی عبدالحمید:

انتخابات را قومی و مذهبی نکنیم/ نمایندگانی را انتخاب کنید که به دنبال تحکیم وحدت هستند

مولوی عبدالحمید با اشاره به نزدیک شدن ایام انتخابات مجلس، از عموم مردم خواست، ضمن توجه به اصل شایسته‌ سالاری، افرادی را انتخاب کنند که دنبال تحکیم وحدت هستند و به منافع مردم می‌اندیشند.
انتخابات را قومی و مذهبی نکنیم/ نمایندگانی را انتخاب کنید که به دنبال تحکیم وحدت هستند
 به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، امام جمعه اهل‌ سنت زاهدان در بخشی از خطبه های نمازجمعه این هفته زاهدان با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات اظهار داشت: صحنه انتخابات یکی از امتحانات و آزمون‌های ملی است که همۀ ما باید آمادگی حضور گسترده و شرکت وسیع در این صحنه را داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه خواسته مردم ما از شورای محترم نگهبان آن بود که سعه صدر بیشتری از خود نشان دهد و افراد بیشتری را تائید کند تا ملت بتواند افراد اصلح را از یک فهرست بیشتر انتخاب کند، اما ضمن اینکه امید تائید صلاحیت افراد دیگری وجود دارد، همه ما باید تلاش کنیم در این انتخابات بهترین افراد را از بین تائیدشدگان برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم.

امام جمعه اهل‌ سنت زاهدان تاکیدکرد: همان‌گونه که قبلا گفته‌‌ام، سعی کنیم این انتخابات را قومی و مذهبی نکنیم، بلکه باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها را مدنظر قراردهیم و به کسی رأی دهیم که به منافع عموم مردم می‌اندیشد. باید به اصل شایسته‌سالاری، که یک اصل پذیرفته‌شده در بین ملت‌های توسعه‌یافته است، توجه کنیم.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: به اعتقاد و باور بنده شایسته‌ترین فرد برای مجلس کسی است که به نفع عموم مردم باشد و دارای شجاعت، توانمندی و تعامل قوی باشد؛ لذا توصیه بنده به شیعه و سنی و مردم استان سیستان‌ و بلوچستان، به‌ ویژه مردم عزیز زاهدان آن است که برای تحکیم وحدت و جلوگیری از ایجاد اختلاف دشمنان سعی کنید از طریق ائتلاف کارکنید؛ مخصوصا در شرایط کنونی که دو نماینده از زاهدان برای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود، ائتلاف نیز بین دو فرد شایسته؛ یکی از بین اهل‌ سنت و یکی از بین برادران شیعه، صورت گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درخواست بنده از تمام عزیزان، اعم از سیستانی، بلوچ، بیرجندی، یزدی، کرمانی و عموم مردم عزیز زاهدان آن است که به نمایندگان یکدیگر رأی بدهید؛ اگر با تفاهم کارکنیم مطمئن باشید که برادری، اخوت و وحدت ما حفظ می‌شود.

خطیب جمعه اهل‌ سنت زاهدان در ادامه افزود: توصیه دیگر بنده به عموم مردم استان به‌ویژه مردم عزیز زاهدان و سیستان آن است که به افرادی رأی بدهند که در درجۀ اول بتوانند مردم استان را با یکدیگر نزدیک و در درجۀ دوم بتوانند برای مردم کار و از حقوق آنان دفاع کنند؛ افرادی انتخاب شوند که به مدیریت و مسئولین استانی در راستای خدمت به مردم کمک کنند.

مدیریت دارالعلوم زاهدان اظهار داشتند: در شرایط کنونی که دشمنان از هر فرصتی برای ایجاد رخنه و اختلاف بین صف‌های مسلمانان استفاده می‌کنند، اگر بین صف‌های ما فاصله نباشد، دشمن هم نمی‌تواند نفوذ کند؛وحدت مردم استان و کشور می‌تواند ضامن امنیت باشد.

ایشان تاکید کردند: وحدت و انسجام بزرگترین عامل تاثیرگذار در امنیت پایدار است، دلیل بروز برخی ناامنی‌های گذشته در استان به بعضی اختلافات برمی‌گشت، اما امروز که الحمدلله ما با یکدیگر متحد هستیم دشمن نیز فرصت ایجاد اختلاف را پیدا نمی‌کند، باید این وحدت و انسجام با سعه صدر حفظ شود.

امام جمعه اهل‌ سنت زاهدان به نامزد‌های انتخاباتی نیز گفت: حالا که احساس مسئولیت و تعهد کرده و به صحنه آمده‌اید، وقتی جمعی بر شایستگی برخی افراد اجماع کردند، شما نیز بر این موضوع راضی باشید و خدا را شکرکنید، زیرا نمایندگی یک مسئولیت و امانت است.

وی یادآور شد: همان‌طور که رأی مردم امانت است، قبول کردن انتخاب مردم نیز یک امانت و مسئولیت است، اگر این مسئولیت به کسی که شایستگی هم دارد محول نشد، بازهم خدا را سپاس بگوید و کسی که عهده‌دار این مسئولیت خطیر می‌شود به الله تعالی پناه ببرد و از الله کمک بطلبد.

مولوی عبدالحمید در ادامه با قدردانی از "حضور گستردۀ مردم" در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور شما در این روز مایۀ ناراحتی و ناامیدی دشمنان، و سبب خوشحالی و خرسندی دوستان و سبب تحکیم بیشتر وحدت شد.

وی همچنین از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمراسم راهپیمایی 22 بهمن در زاهدان و همچنین گشایش شعبۀ فقهی بانک انصار در زاهدان تشکر کرد.

 
https://taghribnews.com/vdcgyq9xzak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی