تاریخ انتشار۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 258293
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی تاکید کردند

​امنیت امروز ایران مرهون وحدت اقوام مختلف/ دستاوردهای انقلاب اسلامی برای همیشه قدر دانسته شود

تنا اذربایجان غربی
ائمه جمعه اهل سنت آذربایجان غربی امنیت امروز ایران را مرهون وحدت اقوام مختلف دانستند و بر حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی تاکید کردند.
​امنیت امروز ایران مرهون وحدت اقوام مختلف/ دستاوردهای انقلاب اسلامی برای همیشه قدر دانسته شود
به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ برای ملت ایران بود که با وحدت شیعه‌ و سنی در سایه‌ تدابیر حکیمانه‌ رهبر انقلاب پابرجاست.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امنیت امروز ایران مرهون وحدت اقوام مختلف این سرزمین است چرا که اقوام نسبت به این آب و خاک عرق و تعصب دارند.
وی به دستاوردهای سیاسی انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: مهمترین دستاورد سیاسی انقلاب اسلامی، ایجاد برابری و برادری در میان ملت ایران، ساقط کردن نظام پوسیده شاهنشاهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی بر مبنای آرمان این انقلاب بود.
 بیضاوی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران، نبود اتحاد و انسجام بین شیعه وسنی باعث نوعی جدایی بین دو مذهب شده بود و هیچ آشنایی با یکدیگر نداشتند، اما در دوران بعد از انقلاب، همبستگی و آشنایی خوبی به وجود آمده است.
به گفته امام جمعه اهل سنت ارومیه اگر رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب نبود، همان بلایی که بسیاری از کشورهای منطقه مبتلا شدند به سر ملت ایران هم می‌آمد.

امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: اگر مسلمانان جهان می خواهند در تمام زمینه ها پیشرفت کنند و به موفقیت و سعادت در دنیا و آخرت دست یابند باید متحد شوند.
ماموستا جلال مرادی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: اتحاد مسلمانان بحثی نیست که امروز ابداع یا مطرح شده باشد، بلکه یکی از اصول اساسی دین مبین اسلام است که خداوند متعال آن را به عنوان یکی از رموز موفقیت مسلمانان عنوان کرده و همگان را به عمل به این امر مهم دعوت کرده است.
امام جمعه اهل سنت تکاب در بخش دیگری از سخنان خود از مردم خواست در برنامه های دهه مبارک فجر حضور پرشوری داشته باشند.
وی افزود: میوه‎ای را که اکنون به ثمر نشسته و ماحصل آن امنیت و آرامش است باید حفظ و تقویت کنیم، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای همیشه باید قدر دانسته شده و از آن صیانت شود.
مرادی همچنین با یادآوری حادثه پلاسکو، این واقعه را حادثه ای بسیار دردناک توصیف کرد که در آن آتشنشانان عزیز این ملت که بحق قهرمانان ملی هستند با ایثار و فداکاری جان همنوعان خود را نجات دادند.
وی افزود: آتش نشانی شغل نیست بلکه فداکاری و ایثار و شجاعت است، ما این اتفاق بزرگ و ایثارگری آنان را از یاد نمی بریم.

امام جمعه موقت سردشت گفت: بهمن ماه در قاموس انقلاب اسلامی ماه نور، ماه عزت و ماه ملت و رهبری در کنار یکدیگر است.
ماموستا محمد واوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد میوه انقلاب که با زحمت عزیزان این مملکت اعم از اهل سنت و شیعه به دست ما رسیده است همیشه در این مملکت قدر دانسته می شود.
وی با بیان اینکه اهل سنت و تشیع با همدلی و همراهی با نظام در دهه فجر، جشن ها، محفل ها و مراسمات دینی و درخور شأن نظام اسلامی را برگزار می کنند، افزود: حضور پرشور مردم سردشت همچون سایر مناطق کشور در برنامه های دهه فجر مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی است که فکر می کنند می توانند انقلابی را که مردم پشتوانه آن هستند به چالش بکشند، مردم باید شرکت کنند تا تلاش کشورهایی که چشم دیدن عظمت ایران اسلامی را در منطقه ندارند بی نتیجه بماند.
امام جمعه موقت سردشت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت پذیری در نظام اسلامی یک امانت است، تاکید کرد: مسئولیت پذیری یکی از ویژگی های افراد جامعه دینی است بنابراین برای دست یابی به پیشرفت و توسعه باید همه مسئولین احساس مسئولیت کنند و در برنامه ها حضور بیشتری داشته باشند.

امام جمعه شهرستان مهاباد گفت: مسلمان ستیزی رئیس جمهور آمریکا محرز است.
ماموستا ملاقادر سهرابی در خطبه های نماز جمعه مهاباد اظهار کرد: اولین اقدام ترامپ و هدیه رئیس جمهور امریکا به جهان اسلام در ممانعت از ورود مسلمانان به ایالات متحده نوعی نقض اشکار حقوق بشر است.
وی اضافه کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس یک نقض آشکار حقوق مردم فلسطین به شمار می رود که موجب افزایش سرکوب مسلمانان فلسطین و حمایت دو چندان امریکا از اسرائیل در این خصوص شده است.
امام جمعه مهاباد ادامه داد: پشتیبانی دولت ترامپ از دولت غاصب اسرائیل موجب شده که رژیم صهیونیستی اقدام به شهرک سازی در مناطق فلسطینی را ادامه دهد و این برخلاف قوانین سازمان ملل است.
وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو افزود: حادثه ناگوار آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و جان‌فِشانی  آتش‌نشانان غیور و فداکار و از خودگذشته درس عبرتی برای کسانی است که مسئولیت سلامت و امنیت مردم شریف ایران را بر عهده دارند تا از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنند.

امام جمعه اهل تسنن نقده گفت: یکی از هجمه ها و شبیه خون فرهنگی دشمنان دین اسلام این است که تلاش می کنند فرهنگ ما را تحت تاثیر قرار دهند به طوری که مورد قبول دینمان نباشد لذا باید مواظب بود.
ماموستا ابراهیم سرخابی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: یکی از ماموریت های اصلی دشمنان مورد هجمه قرار دادن ارزش ها و فرهنگ ما است که اگر باورهای ما تغییر کنند، موفق شده اند لذا امروز در جامعه باید نوعی رفتار کنیم که اتحاد، اتفاق، امنیت، قدرت و صلابت خود را حفظ کنیم وگرنه همه گرفتار خواهند شد.
وی با اشاره به گفته های نخست وزیر انگلیس و دولت جدید آمریکا، متذکر شد: ما از دشمنان اسلام و نظام اسلامی انتظاری نداریم که نسبت به ما نقشه های خوبی داشته باشند، ولی ما باید خودمان را درک کنیم، وظایف خود را به درستی انجام دهیم و اتحاد و همبستگی خود را حفظ کنیم.
سرخابی با تاکید بر اینکه راه نجات بخش جهان اسلام اتحاد امت اسلامی است، تصریح کرد: جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر نیازمند تحکیم روابط میان مسلمانان است زیرا چالش های زیادی پیش روی جوامع اسلامی قرار دارد و دشمنان در صدد ایجاد تفرقه میان آنها هستند.

امام جمعه بوکان گفت: باید برای جلوگیری از بروز اختلاف و ایجاد تفرقه در یین مذاهب اسلامی، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده در خطبه های نماز جمعه افزود: رمز پیروزی و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، وحدت و هم زبانی بین مذاهب مختلف است و علمای اهل سنت و اهل تشییع باید پرچم دار این امر باشند.
وی اضافه کرد: حوزه و دانشگاه باید ارتباط بیشتری با همدیگر داشته باشند تا همواره کسانی که برای کسب علم و به ویژه علم روز تلاش می‌کنند در مسایل دینی هم وارد شوند و آگاهی داشته باشند.
خلیفه ‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد امنیت کامل در منطقه هستیم، اظهار کرد: با کشفیات اخیری که در زمینه مواد مخدر نیروهای سپاه بوکان انجام داده‌اند اهمیت و نقش این نهاد پررنگ‌تر شده و نشان از وجود نیروهای هوشیار و صادق در سطح شهرستان دارد که باید قدردان چنین نیروهای زحمت‌کشی بود که به همت جانفشانی‌های این عزیزان برقرار است.

امام جمعه پیرانشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران کانون بیداری اسلامی در جهان اسلام است و آینده جهان اسلام و سراسر جهان در گرو مقاومت و پایداری ملت ایران است.
ماموستا مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه افزود: وحدت و اتحاد میان مسلمانان را امام عملیاتی کرد و به منصه ظهور رساند، پس از این تاریخ بود که مسلمانان یاد گرفتند که به جای تفرقه و اختلاف اگر باهم متحد باشند می توانند به اهداف خود برسند.
وی افزود: اتحاد و همدلی مسلمانان تنها راه نجات از تفرقه و خون ریزی در دنیای اسلام است و مسئولان کشورهای اسلامی باید بیدار شده و به تحکیم وحدت بپردازند.
امام جمعه پیرانشهر ادامه داد: امروز در برخی از کشورهای اسلامی نظیر بحرین، یمن، عراق و سوریه جنایت هایی علیه انسان های بی گناه صورت می گیرد و دنیای اسلام نباید در برابر این جنایت ها سکوت کند.
محمودی با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران را باید انفجار نور و اعجاز قرن نامید، افزود:   دشمنان دین اسلام طی سالیان متمادی و با روش های مختلف درصدد هستند این نور عظیم الهی را که به برکت اخلاص ملت عزیز ایران اسلامی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری روشن شده را خاموش کنند اما کور خوانده اند نور الهی خاموش شدنی نیست.

امام جمعه اهل سنت شاهین دژ گفت: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را با هدف گسترش اسلام ایجاد کردند و در دفاع از آرمان وحدت شیعه و سنی ایستادند.
ماموستا حاصل بالقچی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امروز مقام معظم رهبری همان راهی را که امام خمینی(ره) می رفنتند، ادامه می دهند و این همان راهی است که مدنظر پیامبر اکرم(ص) هم می باشد.
وی افزود: در سایه همین حرکات و رهنمودها است که امروز ایران به الگویی برای تمام کشورهای منطقه تبدیل شده است و امروز علما و برادارن اهل سنت کشور، پیرو مقام معظم رهبری بوده و در مسائل مختلف مطیع اوامر ایشان هستیم.
بالقچی اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران از تمام امکانات برخوردار است و در جهان یک جایگاه خاص خود را دارد و این همه از برکت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بوده است.
https://taghribnews.com/vdcgy79xwak9nx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی