تاریخ انتشار۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 276699
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

هر چه داریم از قرآن و عترت است/ امروز حیات طیبه را در جهان اسلام بر محور قرآن و عترت و سنت پیامبر (ص)می دانیم

تنا - اختصاصی
جشن میلاد بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) با سخنرانی دکتر عفت شریعتی مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در موسسه بنت الهدی شهر قم برگزار شد .
هر چه داریم از قرآن و عترت است/ امروز حیات طیبه را در جهان اسلام بر محور قرآن و عترت و سنت پیامبر (ص)می دانیم
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، در این جشن که امروز سه شنبه برگزار شد، دکتر عفت شریعتی در ابتدا ضمن ابلاغ سلام آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت : در ابتدا میلاد بانوی مهربانی ها حضرت فاطمه معصومه (س)و دهه کرامت و میلاد حضرت شمس الشموس علی ابن موسی الرضا (ع) را به پیشگاه حضرت ولی عصر (ع) , مقام معظم رهبری و شما سروران گرامی تبریک عرض می کنم.
 
وی ضمن تشکر از موسسه آموزش عالی بنت الهدی افزود : از معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در تحقق اهداف تقریبی گام های بسیار خوبی را برداشته است تشکر می کنم و امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق اسلام ناب محمدی طی طریق نماییم .
 
وی تاکید کرد : ما هر چه داریم از قرآن و عترت است . در قرآن کریم آمده است :   " زندگی سعادتمندانه در گرو عملکرد مومنانه زن و مرد است " که ما اثرات این زندگی مومنانه را در زندگی اهل بیت (ع) می بینیم .
 
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود : چگونه می شود دختری از خاندان قرآن و عترت از مدینه به ایران آمده و شهری را جاودانه سازد همچون حضرت معصومه (س) و چگونه می شود مردی از اهل بیت(ع)  از مدینه به خراسان آید و مشهد را جاودانه سازد .
 
مشاور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب افزود : امروز تعبیر حیات طیبه بر اساس عملکرد زن و مرد مسلمان است و امروز حیات طیبه را در جهان اسلام بر محور قرآن و عترت و سنت پیامبر (ص)می دانیم .
 
مشهد شهود  مشرق انوارایزدی...مشهد خجسته آینه ی نور هشت و چار
وز نیک دخت هادی هفتم امام خلق... این آبروبه خطه  قم  داده  کردگار
   
  و به راستی تعبیر این آیه است:
مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً

دکتر عفت شریعتی گفت : مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر این باور است که با همدلی و وحدت می تواند اهداف قرآن و عترت را عملی سازد . بدانیم که امروز با مدد گرفتن از قرآن و عترت می توانیم حرف اول و اخر را در جهان بزنیم .
 
وی در ادامه گفت : از برکت دختران است که جامعه به سمت و سوی سعادت و نیکی پیش می رود و قرآن نیز روش دختران بزرگوار را آنجا که دختران حضرت شعیب را معرفی می کند در مرآت خود به نمایش درآورده است .
 
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به جایگاه شهر قم افزود : امروز شهر مقدس قم بیان گر علم و فرهنگ و دانایی است که همه اینها از تقوا و بزرگواری حضرت فاطمه معصومه(س) است . این بانوی گرامی الگوی تمام دختران جهان اسلام است .
 
وز نیک دخت هادی هفتم امام خلق...این آبرو به خطه قم  داده  کردگار

وی در پایان اظهار داشت : در کنار مشهد و قم که به امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) متبرک هستند ضلع سومی داریم که شیراز است که به حضرت شاهچراغ (ع) متبرک است .

شیراز هم زشاه چراغش منور است...پس تا ابد زدامن شان دست برمدار

 در انتهای برنامه دکتر شریعتی ،مدیر کل امور بانوان و حجت الاسلام والمسلمین کاویانی ریاست مؤسسه آموزش عالی بنت الهدی جوایزی را به بانوانی که نام معصومه را داشتند اهداء کردند،لازم به یادآوری است دریافت کنندگان جوایز همگی از ملل مختلف از کشورهای هندوستان ،پاکستان،افغانستان،اندونزی،بنگلادش،الجزایر،ترکیه،تاجیکستان،برمه بودند.
 
https://taghribnews.com/vdcgy39xyak9u34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی