تاریخ انتشار۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 246692

بازگشایی کلیسای فرانسوی با حضور مسلمانان

درهای کلیسایی در شمال فرانسه که به صحنه اقدام تروریستی تبدیل شده بود، امروز (یکشنبه) در مراسمی مذهبی و با حضور مسلمانان گشوده می شود.
بازگشایی کلیسای فرانسوی با حضور مسلمانان
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو ماه پس از حمله دو تروریست به کلیسای «سن اِتیِن دو روورای» در منطقه «سن ماریتیم» و قتل «ژاک امل» کشیش 84 ساله آن، عصر امروز مراسمی مذهبی در این کلیسا با حضور اسقف ناحیه، شهردار، مسیحیان، مسلمانان و پیروان سایر ادیان برگزار می شود.
 
«دومینیک لوبرن» (Dominique Lebrun) اسقف منطقه «روآن»، مسئولیت برگزاری این مراسم که قرار است از طریق صفحه های نمایش بزرگ برای افراد بیرون کلیسا به نمایش گذاشته شود، را بر عهده دارد.
 
پیشتر در جامعه مسلمانان منطقه، فراخوانی برای شرکت در نماز جمعه مسجد «یحیی» و به منظور بزرگداشت کشیش مقتول انتشار یافته بود.
 
مسلمان فرانسه از نخستین گروه هایی بودند که این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
 
کلیسای کوچک سن اِتیِن دو روورای (Saint-Étienne-du-Rouvray) به قرن 16 میلادی تعلق دارد که به مدت 68 روز به روی مسحیان بسته بود.
 
دو تروریست 19 ساله در 26 ژوییه (4 مرداد) و در حالی که کشیش ژاک امل در حال برگزاری مراسم مذهبی صبحگاه بود، به کلیسا حمله کرده و این کشیش سالخورده را به قتل رساندند.
 
این اقدام تنها 12 روز پس از حمله تروریستی شهر «نیس» رخ داد. در جریان این حمله یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه (14 ژوییه/ 14 تیر) در این شهر توریستی در جنوب فرانسه، با کامیون به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست. 85 نفر در این حمله جان باختند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند.
 
گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله ها را به عهده گرفت.
 
پاریس که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بود، امروز بشدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به فرانسه بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگران است.
 
 
 
https://taghribnews.com/vdcgy39xxak9t34.rpra.html
مرجع : ایرنا
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی