تاریخ انتشار۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۹:۲۰
کد مطلب : 272422

اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره)، نقش کلیدی در مطرح شدن فلسطین در سطح جهان داشته است

"اسدالله بتو" نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان گفت: فلسطین مظلومترین نقطه دنیا است و ساکنان مسلمان آن، مردم بی نهایت مظلومی هستند.
اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره)، نقش کلیدی در مطرح شدن فلسطین در سطح جهان داشته است
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، نائب رئیس جماعت اسلامی پاکستان در گفتگو با خبرنگار تقریب گفت: در ایران، امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یا جمعه الوداع را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کرد.

وی افزود: تمام مسلمانان، از هر مذهب و فرقه ای به دعوت امام خمینی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس لبیک گفتند و اکنون در همه جای دنیا از جمله پاکستان، در جمعه الوداع روز جهانی قدس در نهایت شکوه و  عظمت برگزار می شود.

"مولانا اسد الله بتو" ادامه داد: مسأله فلسطین منحصر به منطقه جغرافیایی خاصی نیست، بلکه مسأله اسلام و کل بشریت است و هر چند که سازمان ملل متحد این مسأله را به عنوان یک مسأله جهانی  معرفی کرده، اما تاکنون برای حل و فصل آن، نقش خاصی ایفا نکرده است.

وی با بیان اینکه مسلمانان، این موضوع را در سطح جهانی مطرح  کرده و آن را زنده نگه داشته اند، تأکید کرد:اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره)، نقشی کلیدی در مطرح شدن مسئله فلسطین در سطح جهان داشته است.

وی  افزود: مدتهاست که کشورهای عربی برای حل مسئله فلسطین، علاقه ای نشان نمی دهند، دلیل آن هم وجود سیستم حکومت پادشاهی در برخی از این کشورهاست که به نظر مردم توجهی ندارد و فقط به منافع خود فکر می کند.

"اسد الله بتو" از تمامی مسلمان جهان خواست تا در روز جهانی قدس با شرکت گسترده در تظاهرات با مردم فلسطین، اعلام همبستگی و اتحاد کنند و توجه جهان را بیش از پیش به مسئله فلسطین سوق دهند.
 
 
https://taghribnews.com/vdcgxx9xxak9ut4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی